اختصاص چهار میلیارد تومان اعتبار بهداشتی به مدارس قزوین

سرپرست معاونت تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به مدارس استان جهت تهیه مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی خبر داد.

صالح یاوری از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به مدارس استان جهت تهیه مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی خبر دادو گفت:  اولویت ما در آموزش و پرورش، حفظ سلامت دانش آموزان بوده و تمهیدات لازم با توجه به حضوری شدن آموزش‌ها اندیشیده شده است.

 در شیوه‌نامه‌های بهداشتی قبلی فاصله‌گذاری اجتماعی در مدارس و کلاس‌های درس مطرح بود که در شیوه‌نامه جدید فاصله‌گذاری حذف شده و استفاده از ماسک و تهویه کلاس‌ها مدنظر قرار دارد.

به منظور پیشگیری از کرونا یک ساعت فاصله زمانی برای پاکیزگی و تمیز کردن میز و نیمکت‌ها در نظر گرفته شده است و کلاس‌ها در ساعت ۱۲ تعطیل و شیفت بعدی ساعت ۱۳ شروع می‌شود.

مدارس به صورت روزانه، محلول پاشی و ضدعفونی می‌شود و نیرو‌های خدماتی با رعایت کامل نکات بهداشتی آموزش داده شده، خدمات‌رسانی می‌کنند.

 با توجه به فعالیت بیش از ۲ هزار واحد آموزشی در استان ممکن است اشکالاتی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وجود داشته باشد به همین منظور تیم‌هایی بر اجرای دستورالعمل‌ها در مدارس نظارت می‌کنند.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه اول و دوم واکسینه شدند و در دوره ابتدایی خانواده‌ها باید برای واکسینه شدن فرزندانشان اهتمام جدی داشته باشند و موارد بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند.

خانواده‌ها از فرستادن دانش آموزانی که علائم سرماخوردگی دارند خودداری کنند و به مدرسه اطلاع دهند.

استان قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار