پرداخت ۲۹۳ فقره تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی در جهرم

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم گفت: در سالی که گذشت ۲۹۳ فقره تسهیلات برای ساخت مسکن روستایی به مبلغ ۲۹۳ میلیارد ریال در شهرستان جهرم اختصاص یافت.

صمد کارگر فرد مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم با گرامیداشت سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: پرداخت ۳۶ فقره تسهیلات تکمیلی به مبلغ ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، پرداخت ۶۵ فقره کمک بلاعوض اقشار کم درآمد به مبلغ ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال گذشته انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم به تهیه و بازنگری طرح‌های هادی در این شهرستان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سالی که گذشت برای روستا‌های آوک، چاه کلاله و چاه تیز طرح هادی روستایی تهیه شده است همچنین طرح هادی روستا‌های آرجویه، بهجان، همنده و حسین آباد قبله نیز مورد بازنگری قرار گرفته است.

کارگرفرد، واگذاری ۹۰ قطعه زمین مسکونی روستایی، واگذاری ۸ قطعه زمین تجاری روستایی، تشکیل ۳۵۳ پرونده جهت صدور اسناد مالکیت روستایی، تشکیل ۱۳۴ پرونده جهت صدور اسناد مالکیت شهری، تشکیل ۱۷۴ پرونده مجوز ساخت جهت اراضی روستایی و کارشناسی ۱۷۳۷خدمات فنی را از دیگر کارکرد‌های سال گذشته بنیاد در شهرستان جهرم اعلام کرد.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم همچنین گزارشی از اجرای طرح‌های هادی در سه روستای این شهرستان ارائه داد و گفت: در روستای موسویه این شهرستان بهسازی معابر روستایی با صرف ۱۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال انجام شده است، همچنین در روستای هرموج با صرف ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال طرح بهسازی دنبال شده و روستای صادق آباد نیز با صرف ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال طرح بهسازی آن صورت گرفت.

کارگرفرد، برخورداری روستا‌های شهرستان جهرم از تسهیلات ساخت مسکن و مقاوم سازی مسکن روستایی را موفق و رو به توسعه ارزیابی کرد و گفت: در بخش مرکزی شهرستان جهرم بیش از ۷۳.۹ درصد از خانوار‌های روستایی معادل ۲ هزار و ۵۶۰ خانواده از تسهیلات برخوردار شدند، در بخش کردیان نیز ۵۶.۶ درصد از خانواده‌های روستایی به تعداد ۲ هزار و ۳۱۰ خانواده تسهیلات مقاوم سازی دریافت کرده اند، همچنین در بخش سیمکان ۹۱.۱ درصد از خانواده‌ها به تعداد ۴ هزار و ۷۷۳ خانواده تسهیلات مقاوم سازی استفاده کردند و در مجموع ۷۸.۳ درصد از خانوار‌های روستایی شهرستان جهرم از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی برخوردار شده اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان جهرم، تعداد خانوار روستایی شهرستان جهرم را ۹ هزار و ۶۴۳ خانوار اعلام کرد و گفت: نسبت تعداد خانوار روستایی شهرستان جهرم نسبت به استان فارس ۲.۳۳ درصد است، در حالیکه حدود ۶۶ درصد از خانوار‌های روستایی استان فارس از تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی بهره‌مند شده است این نسبت در شهرستان جهرم حدود ۷۸.۳ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار