حذف بیش از ۴ تن فرآورده دامی غیر قابل مصرف در قزوین

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: بیش از ۴ تن گوشت قرمز و مرغ و ماهی، تخم مرغ و آلایش دامی فاسد از چرخه مصرف خارج شد.

حمید زینالی گفت: طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی با هدف نظارت بر مراکز تولید، نگهداری، ناوگان حمل و نقل و مراکز توزیع فرآورده‌های خام دامی در استان قزوین با تجهیز ۱۸ اکیپ ثابت و سیار و در راستای امنیت و ایمنی غذایی هموطنان، به صورت شبانه روزی از ۱۴ اسفند پارسال آغاز شد.

در این مدت ۳ هزار ۴۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام و بیش از ۴ هزار کیلو گرم فرآورده خام دامی غیر قابل استفاده شامل گوشت قرمز، مرغ و ماهی، تخم مرغ و آلایش دامی فاسد یا تاریخ گذشته معدوم شده است.

همچنین ۴۳۰ خودرو دارای مجوز بهداشتی از اداره کل دامپزشکی استان قزوین هستند که در یک ماهه اخیر در ۵۶۸ مورد بازدید سیستم سرمایش، ثبت دما آن‌ها کنترل شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان از ارجاع ۶۶ مورد پرونده تخلف به مراجع قضایی خبر داد و از مردم خواست: در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مرتبط با دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تلفن ۴ رقمی ۱۵۱۲ با دامپزشکی در میان بگذارند و حسب مورد عکس و فیلم‌های مرتبط با تخلفات مراکز تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی را از طریق شماره تلفن ۰۹۹۲۸۸۴۵۸۲۳ در شبکه اجتماعی "بله" به سازمان دامپزشکی ارسال کنند.

تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.