خسارت سرما به باغات و مزارع در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: سرما به محصولات یک هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی باغی و بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی زراعی اقلید خسارت وارد کرد.

سید علی آقا میرطالبی گفت:  با تداوم کاهش درجه حرارت در ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ و هفتم تا نهم فروردین ماه ۱۴۰۱ و کاهش بارندگی نسبت به پارسال در همین زمان محصولات کشاورزی و باغی شهرستان  اقلید دچار سرمازدگی شد.

او گفت: خسارت وارد شده به مزارع بین ۱۰ تا ۵۰ درصد به میزان یک هزار و سیزده میلیارد ریال و در باغ های شهرستان بین ۲۰ تا ۵۰ درصد به میزان ۷۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

میر طالبی گفت: عمده خسارت در محصولات زراعی، گندم، جو آبی و دیم و در محصولات باغی، زردآلو، بادام، هلو، گردو، انگور آبی و دیم گزارش شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید از بهره بردارانی که مزارع و باغ‌های خود را بیمه کرده اند درخواست کرد تقاضای خود مبنی بر خسارت وارد شده به کارگزاران بیمه محصولات کشاورزی را ارائه دهند. 

او گفت:  با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان اقلید علاوه بر بیمه محصولات کشاورزی، کشاورزان و باغداران نسبت به تغذیه مناسب اراضی زراعی خسارت دیده اقدام تا بخشی از خسارت های ایجاد شده در اثر عوامل جوی مختلف جبران شود.

شهرستان اقلید با دارا بودن دشت های حاصل خیز بکان، همدان و آسپاس در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
همه دشمن ایران هستند مردم ما ی دوس ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۱
ایران ی دلسوز نداره