مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست:

نمونه آزمایش دوپینگ کشتی گیران در اسرع وقت به آلمان ارسال شده است

حسن عمیدی از ارسال به موقع نمونه آزمایش دوپینگ کشتی گیران توسط پست به کشور آلمان خبر داد.

حسن عمیدی مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست با بیان اینکه مرسوله پستی حاوی نمونه آزمایش دوپینگ ورزشکاران فدراسیون کشتی ایران توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در ساعت ۱۴ تاریخ ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ تحویل شرکت ملی پست شده است، گفت: «شرکت پست حسب وظیفه ذاتی خود در اسرع وقت با پرواز شماره ۰۶۰۱ روز یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۲ و ده دقیقه بامداد نمونه‌های دریافتی را توسط شرکت هواپیمایی لوفت هانزا به مقصد آلمان ارسال کرده و ساعت ۵ بامداد وارد فرودگاه آلمان شده است. پست دولتی کشور آلمان نیز نمونه ارسالی را در ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ یعنی بعد از گذشت ۵ روز و پس از انجام تشریفات گمرکی در پست این کشور به آزمایشگاه مربوطه در شهر کلن رسانده است.

فدراسیون کشتی چند روز پیش در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، اعتراض شدید خود را نسبت به عدم مسئولیت پذیری ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام کرد و مدعی شد تا رفع نشدن مشکل مذکور، هیچ گونه همکاری با نادو نخواهد داشت.

بنابر اظهارات پست آلمان، در آزمایشگاه آلمان شخص گیرنده جهت تحویل حضور نداشته و مرسوله مجدد به پست آلمان عودت می‌گردد. در نهایت تحویل گمرک آلمان شده و در این مرحله گمرک آلمان نسبت به تنظیمات فرم‌های مربوطه ایراد گرفته و مرسوله را به پست ایران برگشت داده است.

عمیدی با تاکید بر اینکه همکاران ما در پست فرودگاه امام خمینی (ره) طی تماس‌هایی که با نماینده فدراسیون داشتند تا در تهیه نتیجه سرعت بخشیده شود گفت: «مقرر گردیده در اولین فرصت به هر طریق ممکن نمونه‌ها مجدد به آزمایشگاه آلمان ارسال شود.»

طی یک سال گذشته تعداد ۴۸ فقره مرسوله حاوی نمونه‌های تست دوپینگ ورزشکاران از طریق پست ایران ارسال شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود نداشته است. این اولین مرتبه است که پست و گمرک آلمان مرتکب چنین اشتباهی شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.