رهاسازی ۴۳ بال انواع پرندگان وحشی در استان اردبیل

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۴۳ بال انواع پرندگان وحشی در سطح استان به دامان طبیعت بازگشته است.

رامین جمشیدی با بیان اینکه با تلاش محیط بانان و کارشناسان حیات وحش در این مدت تعداد ۴۳ بال انواع پرندگان وحشی در سطح استان پس از تیمار و بهبودی نسبی به دامان طبیعت بازگشت گفت: ماموران موفق شدند ۱۰ متخلف شکار و صید و آلودگی‌های زیست محیطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل گفت: همچنین موزه تاریخ طبیعی اردبیل پیرو مصوبات ستاد سفر‌های نوروزی استان، از ۲۹ اسفند سال قبل تا پایان تعطیلات همه روزه از ساعت ۹ صبح لغایت ۱۷ دایر و پذیرای بازدیدکنندگان از این موزه بود و در ساعات بازدید نیز کارشناس مربوطه معلومات و توضیحات لازم را در خصوص نمونه‌های تاکسیدرمی و تروفه‌های موجود به بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد.

جمشیدی می‌گوید: در روز ۱۳ فروردین نیز همکاران محیط زیست استان در تمامی شهرستان‌ها و از طریق همکاری با شهرداری‌ها نسبت به جمع آوری ماهی قرمز و سبزه مسافران و گردشگران اقدام و در حرکتی نمادین نسبت به توزیع کیسه زباله در بین طبیعت گردان اقدام کردند.

او گفت: در حال حاضر ۱۷۴ هزار هکتار از وسعت استان اردبیل در قالب ۶ منطقه شامل اثر طبیعی ملی غار یخگان، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر تحت مدیریت و حفاظت این اداره‌کل قرار دارد که معادل ۹/۷۸ درصد از کل مساحت استان را در بر می‌گیرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.