غار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه ها+ تصاویر

یکی از جذاب‌ترین و پرهیجان‌ترین گونه‌های گردشگری و سفر کردستان غار کرفتو است. تجربه گردش در این غار آنقدر دلپذیراست که بسیاری از طبیعت‌گردان به آن توجه ویژه‌ای دارند.

اگر بخواهیم یکی ازغارهای زیبا و طبیعی را نام ببریم، باید به غار کرفتو کردستان اشاره کنیم. این غار عجیب، بزرگترین غار باستانی ایران به شمار می‌رود که از نوع غارهای طبیعی و دست‌کن است. غار کرفتو دارای معماری صخره‌ای است که در دوره‌های مختلف، به منظور استفاده و سکونت انسان‌ها به شکل‌های متفاوتی در آمده.

غار کرفتو در ۶۷ کیلومتری شهر دیواندره واقع شده است که در گذشته بر اثر سکونت اقوام گوناگون تغییراتی در آن ایجاد شده است. بر روی سر در ورودی یکی از اتاق‌های این غار کتیبه یونانی وجود دارد و در آن آمده است: این خانه ‎هراکلس است، هر کس در آن وارد شود در امان است.

 با توجه به تحقیقات به عمل آمده در دوران "مزوزوئیک" کرفتو در زیر آب بوده و در اواخر این دوره ارتفاعات آن از آب خارج شده است.

طول مسیر اصلی غار کرفتو حدود ۷۵۰ متر است و راه‌های فرعی متعددی از آن منشعب می‌شود ، حجاران هنرمند به زیبایی فضا‌هایی را در مدخل‌های غار تراشیده و اتاق‌ها، راهرو و دالان‌های متعددی را به وجود آورده‌اند.

غار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه هاغار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه هاغار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه هاغار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه هاغار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه هاغار کرفتو گنجی نهفته در دل کوه ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.