تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر شفافیت در شهرداری

استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر شفافیت در حوزه شهرداری گفت: هر چقدر شفاف و آشکار و بدون پیرایه برخورد کنیم مردم نیز شاهد عملکرد ما بوده و به درستی قضاوت خواهند کرد.

عابدین خرم در آیین تکریم و معارفه شهردار تبریز گفت: حکمرانی اسلامی سه رکن اساسی دارد عدلیه، نظمیه و بلدیه که تار و پود حکمرانی اسلامی هستند و باید همچنان نقش خود را ایفا کنند.

 اگر بر همین اساس بخواهیم حکمرانی کنیم شهرداری جایگاه رفیع و با ارزشی دارد.

تبریز به عنوان شهر نخبگان، فرهیختگان، اندیشمندان، علما، شعرا، شخصیت‌های شهیدی که آثار آن‌ها در کشور و امت اسلامی و نام و یادشان در کتاب‌ها درج شده است، آوازه و جایگاه علم و هنر و تمدن و نهادینه‌سازی فرهنگ ایرانی اسلامی را بلند کرده است.

وقتی تبریز را با شهر‌های همسان مقایسه می‌کنند، گلایه‌هایی مطرح می‌شود که بجا و درست است و باید هر مسئولی که انتخاب می‌شود جایگاه، منزلت و منقبت شهر را بازیابی کند.

 اگر می‌خواهیم در اقتصاد شهری و درآمدزایی شهر اتفاقی تاثیرگذار بیافتد، باید از خود مردم و ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم که ظرفیت‌هایی همواره بالقوه دارند.

 شناسایی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و احیای آن‌ها می‌تواند به اقتصاد شهری کمک کند.

 تقویت زیرساخت‌های شهری همچون سرانه فضای سبز تبریز، احداث و بازسازی پارکینگ‌های شهری، بازسازی مبادی ورودی و خروجی شهر مسائل مهمی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

 برنامه‌ریزی منسجم برای مقاوم سازی شهر یکی از نیاز‌های اصلی شهر در مناطق حاشیه‌نشین است که نیاز به حرکت و سرمایه‌ای ملی دارد حاشیه شهر مشکل دارد و باید سرمایه‌گذاری در آن حوزه صورت گیرد.

نقشه جامع فرهنگی و زنجیره‌هایی که می‌تواند گردشگری شهر را به هم متصل کند نیاز اساسی شهر است.

حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز هم توجه به ساماندهی حاشیه شهر، خارج کردن نیرو‌های کارآمد شهرداری از حاشیه، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، پیشبرد طرح‌های عمرانی، شایسته‌سالاری، مبارزه با فساد، آماده‌سازی بستر‌های شهر هوشمند، ایجاد نشاط و فضیلت معنوی در شهر، عدالت‌محوری در ارائه خدمات شهری و هم‌افزایی و تعامل با سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی از جمله انتظارات این شورا از شهردار جدید تبریز عنوان کرد.

در این مراسم یعقوب هوشیار به عنوان پنجاه و هشتمین شهردار تبریز معرفی شد.

وی روز هفدهم اسفند ۱۴۰۰ با اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.