سفارت کبرای افغانستان در تهران حادثه تروریستی حرم رضوی را محکوم کرد

سفارت افغانستان اعلام کرد ملت افغانستان و مهاجرین افغانستانی شدیدا حادثه‌ تلخ حرم رضوی را تقبیح می نمایند و این عمل را در راستای تفرقه میان دو ملت دوست می دانند.

سفارت کبرای افغانستان در تهران حادثه المناک حرم مطهر رضوی را که در تاریخ ۱۶ حمل (فروردین)۱۴۰۱ خورشیدی بوقوع پیوست و باعث شهادت یک تن از علمای معزز و خدمتگزار فرهنگی و زخمی شدن دو تن از علمای بزرگوار دیگر گردید را به شدید ترین الفاظ تقبیح می نماید.

مردم افغانستان به ویژه مهاجرین افغان همواره خود را در غم و شادی ملت بزرگ ایران سهیم و شریک دانسته اند. از نظر این نمایندگی عاملین این نوع حادثات المناک ربطی به مردم افغانستان و مهاجرین ساکن در ایران ندارند و این گونه اعمال را تلاشی برای بدبینی و ایجاد اختلاف بین ملت های همسایه، دوست و برادر ایران و افغانستان دانسته و آن را کار حلقه های مغرض می داند.

ملت های افغانستان و ایران که مشترکات فرهنگی و دردهای مشترک دارند، همیشه قربانی چنین دسیسه های گروه های تفرقه افگن شده اند. بنابراین، مهاجرین افغان که در طی ۴۰ سال گذشته در جمهوری اسلامی ایران پناه آورده اند، خود متضرر از همچو حادثات شده اند.

در آخر سفارت کبرای افغانستان در تهران، به دولت و ملت بزرگ ایران صمیمانه تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال استدعا می نماید تا ملت های شریف ایران و افغانستان را از همچو حادثات المناک در حفظ و امان خود نگه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ فروردين ۱۴۰۱
سفارت کبرا افغانستان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار