اجرای سامانه یکپارچه سازی اسناد شهرداری شیراز

رییس کمیسیون هوشمندسازی، فناوری‌های نوین و اطلاعات شهر شیراز از اجرای سامانه یکپارچه سازی اسناد شهرداری در جهت دریافت، طبقه‌بندی، نگهداری، بازیابی و ذخیره‌سازی و همچنین کاهش استفاده از کاغذ خبر داد.

مهدی نصیری گفت: هدف استفاده از این سیستم برطرف کردن مشکلات موجود در سسیتم‌های مدیریت اسناد سنتی است.

او گفت: سامانه الکترونیک مدیریت اسناد، نرم افزاری است که به کاربران امکان ذخیره سازی و پیگیری انواع اسناد و مدارک را، به صورت الکترونیکی وهوشمند می‌دهد.

به گفته عضو شورای شهر شیراز، این سامانه علاوه بر نامه و مستندات مرسوم سازمانی، شامل موارد جدیدی از جمله مستندات در گردش سایر نرم‌افزار‌های مرتبط، فکس و نامه‌های پست الکترونیکی می‌باشد. معمولاً در سیستم مدیریت اسناد، بخش وسیعی از گردش مکتوبات، از مراحل آغازین تولید تا امضا و ارسال الکترونیکی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نصیری گفت: از خصوصیات مهم سیستم مدیریت اسناد، تسهیل ارتباطات مکتوب همچنین ارتباط با سایر سازمان‌هاست.

او گفت: در شهرداری شیراز اسناد مهمی مانند اسناد حقوقی، املاک و ... وجود دارد که نگهداری آن‌ها بسیار حایز اهمیت است. با توجه به اینکه اسناد غیر الکترونیک عمر محدودی دارند باید به صورت الکترونیکی آن‌ها را نگهداری کرد.

نصیری می‌گوید: همچنین برای بررسی ساده‌تر روند و سابقه اسناد نگهداری الکترونیکی باید به صورت متن باشد که تبدیل اسناد به متن الکترونیکی با کمک هوش مصنوعی قابل انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار