رویای شیرین زندگی در طبیعت دشت هلن+ فیلم

طبیعت زیبا و رویایی دشت هلن، آغوش خود را به روی طبیعت گردان گشوده است.

دشت هلن در واقع، یکی از زیباترین گنجینه‌های طبیعی استان چهارمحال و بختیاری است که هر بیننده‌ای را جذب طبیعت بی نظیر خود می‌کند.

گردش و گشت و گذار در دامنه کوه ها، تماشای طبیعت بی نظیر این دشت و تماشای غروب هلن می‌تواند برای هربیننده‌ای رویایی و شگفت انگیز باشد.


یکی از جاذبه‌های پرطرفدار و هیجان انگیز این منطقه قایق سواری و ورزش رفتینگ در رودخانه خروشان کارون است.

کوهنوردی یکی دیگر از تفریح‌های دشت هلن است که خاطرات جذاب و زیبایی را در ذهن ما به یادگار خواهد گذاشت.

هلن زیبا، در دامنه زاگرس مهربان، در جوار کارون سرسخت و پر صلابت و در میان رود‌های سخاونمند استان چهارمحال و بختیاری آرمیده و طبیعت زیبای خود را به همه ارزانی کرده است؛ اما باید مواظب باشیم هنگام گشت و گذار و بهره برداری بر ییکره این طبیعت زیبا زخمی نزنیم و مراقب طبیعت و حیات وحش هلن باشیم تا این گنج بی بدیل را برای همیشه داشته و از دیدنش لذت ببریم.

دشت هلن چهارمحال و بختیاری را می‌توان عروس طبیعت چهارمحال و بختیاری و بهشتی کوچک بر روی زمین دانست و می‌توان گفت یکی از زیباترین آفرینش‌های خدا روی کره زمین است.


بیشتر بخوانید


دشت هلن، نام منطقه حفاظت شده زیبایی است که در ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد، مرکز استان و در ۲۰ کیلومتری شهر ناغان قرار گرفته است. این منطقه چیزی حدود۴۰ هزار هکتار مساحت دارد که جنگل‌های بلوط در پهنه‌ای در حدود سی هزار هکتار آن گسترده شده اند.

رویای شیرین زندگی در طبیعت دشت هلن+ تصویر و فیلم

دشت هلن زیبا و با شکوه، در محدوده شهرستان‌های لردگان، کیار و اردل قرار دارد. منطقه‌ای است کوهستانی با دیوار‌های بلند صعب العبور و دره‌هایی عمیق و پرآب.

حدود نود درصد این دشت وسیع در محدوده شهرستان اردل قرار می‌گیرد و همان طور که اشاره شد نزدیکترین منطقه شهری به دشت هلن، شهر ناغان است. این منطقه حفاظت شده‌ی بی نظیر شامل حدود بیست و یک روستا درون خود و در اطراف خود است.

نگار شیخ پور با ارسال تصاویری از این منطقه ما را با خود به دشت هلن برده است.

رویای شیرین زندگی در طبیعت دشت هلن+ تصویر و فیلم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.