البخیتی: ائتلاف متجاوز «منصور هادی» را مجبور کرد استعفا دهد

عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله فاش کرد ائتلاف متجاوز منصور هادی را مجبور کرده است استعفا دهد تا نقشه‌های دیگر را علیه یمن پیاده کند.

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در رشته توئیت هایی نوشت: همه می دانند که (منصور) هادی و علی محسن مجبور شدند استعفا کنند و افراد شرکت کننده در رایزنی های ریاض این تصمیم را نگرفته‌اند و همانند ما غافلگیر شده‌اند. شورای انتقالی و حزب الاصلاح نیز مجبور شدند این تصمیم را بپذیرند. افراد ورشکسته باقیمانده این اتفاق را جشن گرفتند زیرا به نفعشان بود.

البخیتی در ادامه نیز تایید کرد از نظر آن‌ها هادی و العلیمی فرقی ندارند زیرا قدرت تصمیم گیری هر دویشان دست کشورهای متجاوز است و دکمه شلیک موشک ها و هواپیماهایی که عمق کشورهای متجاوز را هدف قرار می دهد، دست یمنی‌هاست و کل مسئله این است که کشورهای متجاوز سردرگم شدند و از روی عصبانیت تصمیم گرفتند گاو مقدسشان به نام مشروعیت را که منصور هادی بود، بکشند. آنان از این گاو برای مشروعیت بخشیدن به تجاوز به یمن استفاده می‌‎کردند و امروز این مشروعیت از بین رفته است. 

عربستان در سال ۲۰۱۵ به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت، تجاوز نظامی خود به یمن را آغاز کرد که ۸ سال به طول انجامیده و باعث قحطی گسترده و بیماری در یمن شده است. اخیرا جنبش انصارالله با حملات خود به زیرساخت های کلیدی عربستان، این کشور را وادار به عقب‌گرد و مذاکره برای آتش بس کرده است. 

گفتنی است، هادی در سال ۲۰۱۲ پس از تحولات سیاسی قیام سال قبل از آن، برای نظارت بر دوره گذار دموکراتیک در یک دوره دوساله انتخاب شد، اما در اواخر سال ۲۰۱۴، جنبش مردمی انصاراالله، کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست گرفت و هادی در نهایت به جنوب و سپس به عربستان گریخت. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار