تقیلو:

آلودگی هوا در زنجان ۹ نفر را راهی بیمارستان کرده است

رئیس اورژانس استان زنجان گفت: با افزایش آلودگی هوا در استان زنجان، ۹ نفر راهی بیمارستان شدند.

تقیلو گفت: با افزایش شدت آلودگی هوا در استان زنجان به ۹ بیمار تنفسی_ قلبی که با اورژانس ۱۱۵ زنجان تماس گرفته‌ بودند خدمات ارائه شد که از این تعداد ۸ نفر به مراکز درمانی این استان منتقل و یک نفر نیز در محل از خدمات اورژانس بهره مند شده است.

به گفته  رئیس اورژانس استان زنجان وضعیت هیچ‌یک از بیماران اورژانسی نبوده است.

او از آماده‌باش بودن همه پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی استان زنجان به دلیل آلودگی هوا خبر داد و گفت: همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در اختیار پایگاه‌های اورژانس قرار گرفته است.

تقیلو گفت: بیماران تنفسی، قلبی و عروقی و مبتلا به آسم، سالمندان، کودکان، زنان باردار جزو گروه های پرخطر هستند؛ بنابراین با توجه به آلودگی هو افراد مذکور حتی‌الامکان از منزل خارج نشده، تردد در خارج از منزل را کوتاه کرده و استفاده از ماسک های فیلتردار را فراموش نکنند.

رئیس اورژانس استان زنجان بابیان اینکه شهروندان از رژیم غذایی مناسب مانند مایعات، سبزیجات، لبنیات استفاده کنند، گفت با توجه به آلودگی هوا توصیه می‌شود که افراد ورزش در فضای باز مانند پیاده‌روی را محدود کنند و اگر داخل یا بیرون منزل دچار مشکلات تنفسی شدند بلافاصله با ۱۱۵ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۹:۴۷ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
این آلودگی هوا ناشی از گردوخاک عراق هست که در اثر کم آبی دجله وفرات که اونهم ناشی از سد سازیهای ترکیه وندادن حق آبه دجله وفرات وصد البته سکوت مرگبار مسئولین کشور ماست