افشارچی:

قدردان خدمات بسیج سازندگی در اقصی نقاط استان هستیم

استاندار زنجان گفت: مدیران نباید از مسئولیت‌های خطیر بسیج سازندگی غافل شوند.

افشارچی صبح امروز در کارگروه بسیج سازندگی استان زنجان گفت: کلان نگری نباید مانع از توجه به روستا‌ها و مناطق محروم شود و آحاد مردم به ویژه روستائیان حق دارند بر اساس عدالت از خدمات نظام بهره‌مند شوند.

او بابیان اینکه اقدامات بسیج سازندگی در راستای پیشرفت و آبادانی مناطق محروم است، گفت: این اقدامات بسیج تلنگری برای مدیران است تا توجه بیشتری به روستا‌ها و مناطق محروم و کم برخوردار کنند.

استاندار زنجان پشتیبانی از اقدامات بسیج را وظیفه مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: باید دست بوس بسیجیان جهادگر باشیم و برای این امر راهداری، بنیاد مسکن و آبفا به صورت ویژه باید در راستای فعالیت‌های بسیج سازندگی گام بردارند.

افشارچی تأکید کرد برای محرومیت زدایی در روستا‌ها بانک اطلاعاتی ایجاد می شود تا بر اساس نوع محرومیت خدمت رسانی شود.

او همچنین یاد و خاطره امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهید مرتضی آوینی را که عمرشان را در راه خدمت به نظام و مردم صرف کردند و در راه آرمان‌هایشان به شهادت رسیدند گرامی داشت.

فعالیتهای بسیج سازندگی غیر انتفاعی و فقط برای خدمت رسانی بی منت است

فرماندار زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: فعالیت های بسیج سازندگی موجب هم افزایی در استان می شود و تمام هدف نیز توسعه مناطق محروم است.

خالقی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت روستاها و جوانان منطقه موجب ترویج فرهنگ جهاد و انقلابی می شود، گفت: در زنجان علاوه بر این از ظرفیت خیران برای اجرای برخی طرح های محرومیت زدایی استفاده می شود و با ورود بسیج سازندگی در اجرای این امور شاهد رضایت مردم مناطق محروم از نحوه ارائه خدمات هستیم.

او بااشاره به اینکه روستاهایی که دهیاری ندارند از میزان اعتبار و خدمات پائینی برخوردار هستند، گفت: ظرفیت بسیج سازندگی بهترین راه حل برای حل مشکلات مردم است و چراکه همه فعالیتشان بی منت و فقط برای گره گشایی از مشکلات مردم است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان هم گفت: پارسال۲۵۰ طرح از سوی بسیج سازندگی اجرا شد که که عمده آن ها در حوزه آبرسانی به روستاها بود.

سردار کرمی می گوید: ایجاد هزار کارگاه خانگی برای اشتغالزایی و اجرای مرحله اول آبرسانی به ۵۷ روستا از دیگر اقدامات بسیج سازندگی در سال گذشته بوده است.

او  به احداث ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد با مشارکت بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول ساخت ۸۰ واحد آغاز می شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی استان زنجان گفت: ماه رمضان امسال۲۰ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع می شود.

سردار کرمی همچنین خواستار اختصاص ۱۰ درصد از اعتبارات اشتغال مشاغل خانگی برای اجرای طرح های اشتغالزایی بسیج سازندگی در مناطق محروم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.