برخورد قضایی با ترک فعل مسئولان اجرای طرح نشانه گذاری سواحل گیلان

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: اجرایی نشدن به موقع طرح نشانه گذاری سواحل مصداق ترک فعل است و دستگاه قضایی با آن برخورد خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی امروز در نشست بررسی مشکلات سواحل آزاد شده گیلان که با حضور دادستان‌ها و شهرداران مناطق ساحلی استان برگزار شد، گفت: طرح نشانه گذاری سواحل برای جلوگیری از تصرف زمین‌های ساحلی باید هرچه سریعتر اجرایی شود.

در ماده ۶۴ برنامه چهارم توسعه دولت مکلف به آزادسازی سواحل شده و بعد از آزاد سازی، مراحل دیگری نیز پیش بینی شده است.

او ارائه خدمات تفریحی و رفاهی در سواحل را از حقوق مردم دانست و گفت: طرح‌های تفریحی ساحلی باید در مناطق خاصی با تأمین امنیت برای عموم مردم اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری گیلان گفت: بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل و همچنین ۱۲ متر بعد از آن، باید طرح نشانه گذاری سواحل برای جلوگیری از تعرض به این اراضی آغاز شود.

به گفته حجت الاسلام خلیلی، بر اساس قانون، تشخیص و شناسایی این محدوده برعهده وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است و باید هرچه سریعتر در استان گیلان اجرایی شود.

نشست بررسی مشکلات سواحل آزاد شده گیلان

او انتخاب منطقه‌ای را به عنوان پایلوت و نمونه برای اجرایی شدن طرح نشانه گذاری الزامی دانست و گفت: اگر مسئولان متولی به موقع برای انجام این کار اقدام نکنند مصداق ترک فعل است و دستگاه قضایی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.