توزیع ۵ هزار تُن شکر بین زنبورداران اصفهانی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: سال گذشته، پنج هزار تُن شکر با همکاری، حمایت و نظارت سازمان جهاد کشاورزی بین زنبورداران استان اصفهان توزیع شد.

محسن حاج عابدی گفت: تأمین و توزیع ۵ هزارتن نهاده شکر در سال ۱۴۰۰ بعنوان تغذیه تکمیلی و با نرخ مُصوب بین زنبورداران صورت گرفت.

او سرانه تغذیه تکمیلی هر کُلنی زنبور را ۱۰ کیلوگرم شکر اعلام کردو گفت: شکر توزیع شده برای تأمین احتیاجات غذایی در مواقعی از سال که منابع غذایی طبیعی (شهد و گرده) کافی یا در دسترس نباشد، بعنوان تغذیه تکمیلی به منظوررشد زنبور استفاده می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی اصفهان می‌گوید هم اکنون بیش از چهار هزار زنبوردار با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کُلنی زیر پوشش اتحادیه زنبورداران استان فعالیت و سالانه حدود ۱۵ هزار تُن انواع فرآورده زنبور شامل عسل، ژل رویال، گَرده گُل، بره موم و زَهر زنبور تولید می‌کنند.

استان اصفهان در رده سوم تولید عسلِ کشور جای گرفته است.

تعداد کندو‌های زنبور عسل در اصفهان در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است و اکنون بالغ بر ۹۱۶ هزار کُلنی زنبور در این استان وجود دارد.

نجف‌آباد بیشترین تولید عسل را در سطح استان به خود اختصاص داده و پس از این شهرستان، اصفهان، شهرضا، خمینی‌شهر و خوانسار در رده‌های بعدی قرار دارند.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.