معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

افزایش قیمت دارو مربوط به تغییرات ارزی ۲ سال گذشته است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: دو سال پیش ارز برخی از اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافته است که هم اکنون شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

محمود اعتباری پیرامون افزایش قیمت برخی داروها، گفت: دو سال پیش ارز برخی از اقلام دارویی از ترجیحی به نیمایی تغییر یافته است و درحال‌حاضر شاهد افزایش قیمت‌ها هستیم.

افزایش قیمت‌ها مربوط به دو سال گذشته است که البته در دولت سیزدهم نیز تغییراتی پیرامون دارو‌ها رخ داده است، اما شامل اقلام دارویی اندکی می‌شود.
تلاش برای جبران تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها
به گفته معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارو‌های ایرانی نیز درصدی از ارز را مصرف می‌کنند و مواد اولیه آن‌ها مشمول مصرف ارز است؛ بنابراین بخشی از تغییر قیمت‌ها در دارو‌های تولید داخل نیز مربوط به تغییر سیاست‌های ارزی است.

اعتباری می‌گوید مذاکرات درحال انجام است تا براساس سیاست‌های دولت و سازمان غذا و دارو تمام تغییر قیمت‌ها توسط بیمه‌ها جبران شود، همچنین سازمان غذا و دارو و بیمه‌ها درحال آماده کردن زیرساخت‌ها برای اعمال قیمت‌ها و کاهش پرداخت از جیب مردم هستند تا هماهنگی‌ها به سرعت انجام شود و مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.