میانگین حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس، بیش از ۸۵ درصد است

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در گروه‌های مختلف دانش آموزان استثنایی، استاندارد‌های خاصی برای تعداد دانش آموزان در کلاس درس تعریف شده است.

حمید طریفی حسینی، رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: طبق هماهنگی‌های سال گذشته و پیش‌بینی‌های انجام شده آموزش‌های مدارس در سال ۱۴۰۱ به سمت آموزش‌های حضوری پیش رفت و خوشبختانه شاهد استقبال دانش آموزان استثنایی بوده‌ایم. در حال حاضر، میانگین حضور دانش آموزان استثنایی در مدارس، بیش از ۸۵ درصد است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی، حدود ۱۳۸ هزار دانش‌آموز را تحت پوشش تحصیلی خود قرار داده است که بخشی از این دانش آموزان در مدارس عادی و در کنار سایر دانش آموزان تحت عنوان «طرح تلفیقی فراگیر» در حال تحصیل هستند.

از این تعداد حدود ۳۸ هزار دانش‌آموز با «مشکلات ویژه یادگیری» و حدود ۲۰ هزار دانش‌آموز استثنایی با «هوش‌بهر عادی» هستند که در کنار سایر دانش آموزان عادی در حال تحصیل هستند.

حدود ۸۰ هزار دانش‌آموز استثنایی در ۱۷۲ مدارس خاص استثنایی که عمدتاً به شکل مجتمعی اداره می‌شوند، در حال تحصیل هستند.

طریفی حسینی گفت: میانگین حضور دانش آموزان استثنایی در هر یک از مدارس خاص در حدود ۴۸ نفر و در هر کلاس درس، ۶ نفر است و مدارس استثنایی به هیچ عنوان، مشکلات تراکم جمعیت کلاس را ندارند و دارای استاندارد‌های فیزیکی لازم برای ارائه آموزش‌های حضوری به کودکان با نیاز‌های ویژه هستند.

با اعلام وی بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال و معلمان دو دوز واکسن خود را دریافت کرده‌اند.

او گفت: گروه‌های ارزیابی و بازرسی به‌ صورت مرتب، روند آموزش‌های حضوری را پایش کرده و مسائل و مشکلات را پیگیری خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.