امام جمعه نهاوند:

زندگی و مدیریت شهدای شاخص الگو سازی شود

امام جمعه نهاوند گفت: شهید شاخص سال ۱۴۰۱ در شهرستان سردار شهید «حیدر سهرابی» معرفی شده است و باید زندگی و مدیریت این شهدا برای نسل جوان الگوسازی شود.

 حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند به همراه فرماندار، فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس دادگستری نهاوند در دیدار با خانواده سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال ۱۴۰۱ گفت: سردار شهید حیدر سهرابی را به خوبی می‌شناسم؛ این شهید بزرگوار دارای روحیه انقلابی با ایمان متعهد و خلاق و بسیار خوش برخورد و با اخلاق بود.

او گفت: وظیفه نهاد‌های حاکمیتی و رسانه‌ها است که شهدای شاخص را برای نسل جوان الگو سازی کنند.

به گفته امام جمعه نهاوند سردار شهید حیدر سهرابی یکی از فرماندان شجاع و نترس و دارای مدیریتی مثال زدنی در دوران دفاع مقدس بود که لرزه بر اندام رژیم بعثی انداخت و سرانجام در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

او گفت: از شهید سهرابی و دیگر شهدای پاسدار که مدتی در کنار هم بودیم و جهت پیشبرد اهداف انقلاب تلاش کردیم می‌خواهم من را شفاعت کنند و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت شود.

در این دیدار سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه نهاوند گفت: سردار شهید حیدر سهرابی از فرماندهان شجاع و بی باک و مدیر دوران دفاع مقدس در شهرستان و جبهه‌های جنوب و غرب کشور بود.

او گفت: شهید سهرابی برای ما و نسل جدید الگویی بزرگ در مدیریت بحران و جنگ است که از حفاظت گفتار بسیار بالایی برخوردار بود و دوستی وی با فرمانده لشگر و فرماندهان گردان تیپ انصار الحسین (ع) مانند شهید حاج میرزا محمد سلگی، سردار شهید حاج حسین همدانی، سردار مهدی ظفری و فرماندهان دیگری زبانزد همه رزمندگان بود.

فرمانده سپاه نهاوند گفت: مدل فرماندهی سردار شهید حیدر سهرابی توام با احترام به زیردستان خود بود و به همین خاطر فرمانده محبوب دل رزمندگان و فرماندهان جنگ شد.

زندگی و مدیریت شهدای شاخص الگو سازی شود

جعفر سلگی سرپرست فرمانداری نهاوند هم گفت: وظیفه همه ما و دستگا‌های فرهنگی و رسانه‌های شهرستان نهاوند است در سالی که مزین به نام شهید سردار شهید حیدر سهرابی است  مدیریت زندگی و سیره عملی ایشان را در جامعه و برای نسل جدید معرفی کنیم.

او گفت: در قدم اول به همراه مسئولان شهرستان دیداری با خانواده این سردار شهید داشتیم و انشالله تا پایان سال برنامه‌های خوبی را در راستای گرامیداشت شهید شاخص سال انجام خواهیم داد.

سلگی افزود: برگزاری یادواره شهید با حضور مسئولان استانی و کشوری و دوستان شهید چاپ کتاب خاطرات شهید و تولید فیلم مستند از زندگی او برگزاری مسابقات ورزشی به یاد ایشان سرکشی از خانواده شهدا از برنامه‌های امسال ما در راستای گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال است.

زندگی و مدیریت شهدای شاخص الگو سازی شود

 سردار شهید حیدر سهرابی از نیرو‌های انقلابی و رزمنده، ۳فروردین ماه ۱۳۳۸ در روستای تکه دیده به جهان گشود و سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب داشت و بعد از انقلاب وارد بسیج شد و خیلی زود به همراه سردار رشید اسلام جاوید اثر حاج احمد متوسلیان به مدت ۹ ماه به عملیات برون مرزی درمنطقه کردستان عراق با کمک پیشمرگان کرد مسلمان که حامی انقلاب و جمهوری اسلامی بودند به عملیات برون مرزی در کشور عراق رفتند و وارد شهر شانه دری عراق شدند و طی چند عملیات اداره استخبارات حزب بعث را در آن شهر، به همراه چند هدف دیگر منهدم کردند و به ایران بازگشتند.

او همچنین مسئول اردوگاه آموزشی نظامی نیرو‌های بسیجی فرهنگی و سایر اقشار بسیجی و سپاهی و داوطلب دوران دفاع مقدس در سراب گیان بود و مدتی مدیر داخلی سپاه نهاوند بود. در طول دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مهم و مختلفی مانند نبرد در ارتفاعات کله قندی جنگ‌های نامنظم کردستان مریوان چنگوله، آزاد سازی فاو، والفجر ۸، کربلای ۴ و ۵ و چندین عملیات دیگر شرکت کرد تااینکه در بزرگترین عملیات دفاع مقدس یعنی کربلای ۵ منطقه عملیاتی شلمچه در ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ در حالی که معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهراز لشگر ۳۲ انصار الحسین (ع) بود و بعد از شهادت فرمانده این گردان به عنوان فرمانده آن انتخاب شد با اینکه از ناحیه دست مجروح شده بود، اما هیچ وقت عقب نشینی نکرد و در نتیجه در هنگام اذان ظهر در تاریخ ۲۱ دیماه ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای ۵ بر اثر اصابت گلوله تک تیر انداز‌های عراقی از ناحیه سر مورد هدف قرار گرفت و به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهید شاخص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.