ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان در شأن اقتصاد قزوین نیست

استاندار قزوین گفت: ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان در شأن اقتصاد قزوین نیست و باید توانمندی‌های اقتصادی کشور‌های مختلف در نمایشگاه استان ارائه شود.

محمد مهدی اعلایی در کارگروه اقتصادی و اشتغال استان گفت:ظرفیت فعلی نمایشگاهی استان در شأن اقتصاد قزوین نیست و باید توانمندی‌های اقتصادی کشور‌های مختلف در نمایشگاه استان ارائه و همینطور شرکت‌ها و تولیدکنندگان استان به نمایشگاه‌های معتبر کشور‌های دیگر اعزام شوند.

ظرفیت واردات استان قزوین باید به گونه‌ای مدیریت شود که در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد و با توجه به شعار سال حمایت‌های ویژه‌ای از این شرکت‌ها انجام شود.

 معاونت اقتصادی استانداری باید ساختاری ایجاد کند تا ظرفیت واردات به تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش بنیان ارائه و سپرده شود.

برخی از صادرکنندگان مجوز صادرات را در اختیار دارند، ولی فعال نیستند که باید در صورت نیاز آن‌ها را حمایت و در صورت عدم فعالیت مجوز آن‌ها را باطل کرد و از سرمایه‌گذارانی که اهداف صادراتی دارند حمایت کرد.

وی در زمینه ایجاد اشتغال روستایی اظهار داشت: تسهیلات خوبی برای حمایت از اشتغال‌های روستایی در مصوبات سفر رئیس جمهور پیش بینی شده است که می‌تواند منجر به توسعه اشتغال روستایی و عشایری در استان شود، البته نظارت بر این روند را باید در اختیار بخشداران و دهیاران استان قرار داد.

در اشتغال روستایی باید به موضوع بوم گردی توجه ویژه شود چراکه موضوعات گردشگری یکی از اولویت‌های توسعه استان است و باید به بهترین شکل ممکن از آن‌ها حمایت و اجرایی شود.

با تحقق نرخ اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری استان تا حدود زیادی کاهش پیدا می‌کند و شرایط بهتری را امسال تجربه خواهیم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.