برخورد پلیس فرانسه با معترضان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور

پلیس فرانسه برای متفرق کردن دانشجویان معترض به نامزدی مکرون و لوپن از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

صد‌ها دانشجو در مقابل چندین دانشگاه فرانسه تجمع کردند نا اعتراض خود را به کاندیداتوری مکرون و لوپن در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نشان دهند.

به گزارش اسپوتنیک، دانشجویانی که ساختمان‌های دانشگاه سوربن پاریس را اشغال کرده بودند، شعار «نه به لوپن و مکرون» سر دادند. معترضان همچنین بنر «تجمع در سوربن علیه مکرون، لوپن و دنیای آن‌هاست» در دست داشتند.

اعتراض دانشجویان معطوف به ناشایستگی نامزد‌های ریاست‌جمهوری فرانسه است. به گفته یکی از معترضان، مکرون و لوپن، اصلاً نماینده آن‌ها نبوده و هر دو گزینه به یک اندازه بد هستند. با بالا گرفتن اعتراضات، پلیس فرانسه شروع به عقب راندن دانشجویان و پرتاب گاز اشک‌آور به سمت آن‌ها کرد.

دانشجویان فرانسوی معترض به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری، در دانشگاه‌های دیگر نیز تجمع کردند. ده‌ها معترض در مقابل دانشگاه ساینس پو پاریس در نانسی تجمع کردند و حدود ۱۵۰ نفر ورودی ساختمان مرکزی دانشگاهی که امانوئل مکرون قبلاً در آنجا تحصیل می‌کرد را بستند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بسیاری از دانشجویان که به دور دوم انتخابات اعتراض کردند، از نامزد چپ‌گرا، ژان لوک ملانشون حمایت کردند که با اختلاف کمی مقام دوم را به مارین لوپن واگذار کرد و در نتیجه از راهیابی به دور دوم ناکام ماند.

دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد. بر اساس اطلاعات نهایی وزارت کشور فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فعلی این کشور ۲۷.۸۴ درصد و مارین لوپن ۲۳.۱۵ درصد آرا را به دست آوردند. دور دوم انتخابات در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت) برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار