برگزاری محفل شعر ماه تمام در آذربایجان شرقی

به مناسبت میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) و با حضور امام جمعه تبریز محفل شعر ماه تمام با شعرخوانی تعدادی از شاعران آیینی و مذهبی تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در محفل شعر ماه تمام ضمن گرامیداشت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) گفت: در شب میلاد کریم اهل بیت دور هم جمع شدیم و شما عزیزان با شعرخوانی عرض ارادت خود را به ساحت مقدس این امام بزرگوار نشان می‌دهید.

سیره سیاسی و حکومتی امام حسن مجتبی (ع) و نقشی که حفظ و هدایت شبکه تشیع را بر عهده داشتند کمتر گفته شده است و در واقع یکی از دشوارترین و سخت‌ترین دوره‌های امامت است که کمتر به آن پرداخته شده است.

 پژوهشگران و مورخان بر این عقیده اند که اگر تلاش‌ها ، زحمات و مجاهدت‌های امام حسن (ع) در راستای بیداری امت و افشای چهره واقعی دستگاه بنی امیه نبود شهادت سید الشهدا (ع) و واقعه عاشورا اثری بسیار کمتر از حال حاضر داشت.

 لذا می‌توان گفت نقش امام حسن (ع) به این مسئله کمک کرد و جهاد تبیین و روشنگری امام حسن (ع) علیه دستگاه بنی امیه بویژه معاویه،  بستر مناسبی را برای تاثیر گذاری قیام امام حسین (ع) فراهم کرد.

جهاد تبیین امام حسن (ع) صرفا در سخنرانی خلاصه نشد بلکه تدبیر امام در ارتباط با قرارداد و بند‌هایی که در صلح نامه با معاویه امضا شد حکومت معاویه را بین مردم رسوا و جامعه را از اشتباه روشن ساخت در جامعه دوران امام حسن (ع) خواص دچار ریزش شدند و به نوعی از آرمان‌های انقلاب و رسول اکرم (ص) فاصله گرفتند و جریان نفوذ دشمن توانست یکسری ائتلاف‌ها ایجاد کند.

 وقتی خواص بدنه مدیریتی و ساختار جامعه هدف قرار دادند شبهات زیادی ایجاد شد.

امام حسن (ع) مظلوم بود ولایت ایشان در غربت قرار داشت و مردم از جهاد خسته بودند و دنیا گرایی رواج یافته بود.

در این مراسم تعدادی از شاعران مذهبی و آیینی در مدح و رثای امام حسن مجتبی (ع) شعر خوانی کردند.

برچسب ها: محفل شعر ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار