راه اندازی دبیرخانه مرکزی کمیته راهبردی دانش بنیان در زرند

سرپرست فرمانداری زرند گفت: دبیرخانه مرکزی کمیته راهبردی دانش بنیان به منظور پیشبرد اهداف دانش بنیان در فرمانداری زرند راه اندازی می شود.

اولین نشست کمیته راهبردی دانش بنیان شهرستان زرند به ریاست سید رضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری و با حضور رضا نورالدینی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، مهرداد مداحی نژاد رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای، سعیدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان هامان صنعت زرند برگزار شد.

حسینی نژاد در این نشست گفت: طی پارسال ۲۵ طرح دانش بنیان در شهرستان زرند به بهره برداری رسیده است که ایده‌های دانش بنیان در بحث کشاورزی، خصوصا در زمینه مقابله با سرمازدگی و خشکسالی باید از سوی صاحب نظران، نخبگان و ایده پردازان علمی ارائه شود.

او به نامگذاری امسال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»  پرداخت و گفت: شرکت‌های دانش بنیان، پتانسیلی دارند که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند و برای توسعه اقتصادی مبتنی بر دانش، هم‌افزایی و تعامل بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری زرند درباره ضرورت دانش بنیان شدن تولیدات کشاورزی گفت: مسئله و بحران آب در شهرستان زرند، یکی از حوزه‌های بسیار مهم و جدی است که می‌تواند پیوند ویژه‌ای با حوزه‌های دانش بنیان داشته باشد؛ بنابراین باید بتوانیم با کمترین میزان مصرف آب، بیشترین میزان تولید را داشته باشیم.

او در خصوص مشاوره و آموزش به کشاورزان و تغییر ارقام کشاورزی و کاشت محصولات خاص که با اقلیم کم آب شهرستان سازگار است، می‌گوید: باید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و اداره جهاد کشاورزی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه اقدام کنند.

حسینی نژاد گفت: باید ظرفیت تمام طرح‌های علمی و کارشناسی دانش بنیان جوانان و متخصصان بومی زرندی با محوریت تولیدات دانش بنیان کشاورزی به خصوص در زمینه جلوگیری و پیشگیری از سرمازدگی و خشکسالی محصول پسته شهرستان مورد بررسی و استفاده قرار گیرد. 

او بر لزوم راه اندازی دبیرخانه مرکزی کمیته راهبردی دانش بنیان شهرستان در محل فرمانداری تاکید کرد و گفت: خروجی طرح‌ها باید مفید و با بهره وری حداکثری باشند.

به گفته‌ سرپرست فرمانداری زرند مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان به عنوان نماینده دولتی دبیرخانه با همکاری مرکز رشد نوآوری مجتمع آموزش عالی زرند با محوریت و نظارت دبیرخانه مرکزی کمیته راهبردی فرمانداری، طرح‌های علمی دانش بنیان ارائه شده در شهرستان را جمع آوری و با اولویت تولیدات و بهره وری کشاورزی به مرحله اجرا برساند.

اومی گوید: باید جوانان را به سمت تولید کشاورزی دانش بنیان سوق دهیم و در خصوص حمایت از این گونه طرح‌ها، ضمن تخصیص تسهیلات کم بهره دولتی، صنایع و معادن قدرتمند فعال منطقه نیز باید پای کار بیایند.

حسینی نژاد با تاکید بر نیاز به راه اندازی نمایندگی شرکت‌های نوآوری و حمایت از طرح‌های دانش بنیان در شهرستان زرند گفت: این مسئله باید از طریق هلدینگ میدکو و شرکت فولاد زرند ایرانیان  پیگیری و به مرحله اجرا برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار