سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام خبر داد

شناسایی ۵۵۳ معلول در مناطق کم برخوردار ایلام

سرپرست اداره کل بهزیستی ایلام گفت: با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR در مناطق کم برخوردار مرکز استان برای نخستین بار ۵۵۳ فرد دارای معلولیت شناسایی شده است.

به گفته حسین نورعلیوند، این طرح با هدف شناسایی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی و ارائه خدمات مختلف به آن‌ها از دهه ۸۰ آغاز و از نیمه دوم پارسال در مناطق شهری اجرا شده است.

او گفت: اجرای این طرح در مناطق شهری کشور و به تبع این استان در محله‌های کم برخوردار و آسیب پذیر این مناطق پارسال اجرا گردید که در نخستین گام شهرستان ایلام برای اجرا انتخاب شد.

سرپرست بهزیستی ایلام با ذکر اینکه این طرح در چهار منطقه آسیب پذیر ایلام شامل بانبور، سبزی آباد، کارخانه نمک و بانبرز با جمعیت ۳۷ هزار و ۷۸۵ نفر اجرا شده گفت: طرح مذکور در قالب پنج مولفه مختلف سلامت، آموزش، امرار معاش، اجتماعی و توانمندسازی اجرا می شود که در قالب هریک از این مولفه‌ها خدمات مورد نیاز به افراد دارای معلولیت زیر پوشش این طرح ارائه خواهد شد.

به گفته نورعلیوند، این طرح از طریق ۲ دفتر تسهیلگری مستقر در این محلات اجرا شد که در قالب آن این تعداد فرد دارای معلولیت شناسایی و زیر پوشش خدمات مختلف نظیر درمان، توانبخشی، فرهنگی، تحصیلی و اشتغال این اداره کل قرار گرفتند.

او گفت: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه از دهه ۸۰ در مناطق روستایی این استان آغاز شده که دستاورد آن شناسایی بیش از شش هزار معلول اعم از زن و مرد در ۴۹۴ روستای مختلف شهرستان‌های سراسر استان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.