پوتین: تحریم‌های غرب علیه روسیه شکست خورد

رئیس جمهور روسیه گفت تلاش کشور‌های غربی برای ضربه زدن به اقتصاد روسیه به شکست منتهی شده و عرضه و تقاضا در این کشور به حالت سابق بازگشته است.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) در جریان نشستی گفت که تحریم‌های اعمال شده توسط غرب شکست خورده است. پوتین با بیان اینکه روسیه در برابر فشار بی‌سابقه تحریم‌های غرب ایستادگی کرده گفت: «تلاش این کشورها برای فروپاشی سیستم بانکی روسیه به نتیجه نرسید».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پوتین تاکید کرد که هدف از این تحریم‌ها «تغییر ناگهانی وضعیت مالی و اقتصادی در کشور ما، برانگیختن وحشت در بازار، فروپاشی سیستم بانکی و کمبود گسترده کالا در فروشگاه‌ها بود. با این حال، وضعیت در حال تثبیت بوده و پس از یک هیاهوی کوتاه، عرضه و تقاضا در روسیه به حالت عادی بازگشته است».

گفتنی است روبل روسیه که از اسفندماه امسال در حال سقوط بود، چندی پیش به ارزش پیش از حمله روسیه به اوکراین بازگشت. این بازگشت ارزش پس از آن رخ داد که پوتین اعلام کرد گاز روسیه را به کشور‌های «غیر دوست» تنها در ازای «روبل» می‌فروشد.

نزول استاندارد‌های زندگی در اروپا و آمریکا

پوتین گفت استاندارد‌های زندگی مردم اروپا و آمریکا در نتیجه کوته فکری رهبران خود کاهش پیدا کرده است.

به گفته رئیس جمهور روسیه، تحریم‌ها برای خود اعمال کنندگان آن بدون عواقب نبوده است. این عواقب شامل افزایش تورم و بیکاری، نزول عملکرد اقتصادی، کاهش سطح زندگی و کاهش ارزش پس‌انداز مردم بوده است.

اخیرا کشور‌های اروپایی مثل انگلیس و آلمان رکورد تورم چند دهه پیش خود را شکسته اند. تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به بحران گاز در اروپا دامن زده به نحوی که مقامات آلمانی اعلام کرده اند در صورت توقف واردات گاز از روسیه، این کشور تنها تا آخر تابستان ذخیره گاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
7891
۲۱:۵۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
دردت بخوره تو سرم اقای پوتین. حال کردم از این خبر خوش.
Iran (Islamic Republic of)
Hamed
۰۷:۲۷ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چه حرف های آشنایی میزنه :-)
شکست خوردن تحریم،ایستادگی،...
آخرین اخبار