با تصویب هیئت مدیره بورس تهران انجام می شود؛

افزایش دامنه نوسان عادی نماد‌های بورسی با درخواست بازارگردانان

مطابق مفاد ماده ۲۱ دستورالعمل فعالیت بازارگردانی در بورس تهران، بازارگردان می‌تواند، درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را که نباید از حالت عادی کمتر باشد، به بورس پیشنهاد دهد.

آقای مهدی زمانی سبزی گفت: از آنجایی که سازمان بورس میزان تغییر دامنه نوسان و تغییر پارامتر‌های بازارگردانی را برعهده شرکت بورس گذاشته، ضوابط مربوطه تهیه و به تصویب هیئت مدیره بورس تهران رسید.

افزایش دامنه نوسان، پس از ارائه درخواست بازارگردان و تأیید مدیرعامل بورس تهران، مشروط به اجرا در دوره زمانی معین حداکثر تا دو برابر دامنه نوسان مجاز امکان پذیر است.

به گفته معاون عملیات بازار، بازارگردانی امکان ارائه درخواست تغییر دامنه نوسان قیمت را دارد که حداقل ۳ ماه در نماد مورد درخواست عملیات بازارگردانی انجام داده باشد و در ۷۰ درصد روز‌های فعالیت خود طی سه ماه گذشته در سمت بازارگردانی نماد مورد نظر، به طور کامل تعهدات خود را ایفا کرده باشد.

او می‌گوید: در صورت وجود چند بازارگردان در یک نماد، موافقت تمام بازارگردان‌های فعال در نماد مربوطه در خصوص افزایش دامنه نوسان الزامی است. در این صورت تعهدات بازارگردانی شامل حداقل حجم معاملات و حداقل حجم سفارش انباشته برای تمامی بازارگردان‌ها، حداقل به نسبت میزان رشد دامنه نوسان جدید نسبت به دامنه نوسان قبلی افزایش می‌یابد.

مطابق مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از روز دوشنبه مورخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ دامنه نوسان قیمت سهام در کلیه نماد‌های معاملاتی سهام در بازار اول تابلوی اصلی و فرعی بورس اوراق بهادار تهران با افزایش یک درصدی از مثبت و منفی ۵ درصد به مثبت و منفی ۶ درصد افزایش یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار