ظرفیت خیران برای بهسازی آسایشگاه نوار آفتاب مورد توجه قرار گیرد

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) قم گفت: با کمک مسئولان، خیران و گروه‌های جهادی برای بهسازی آسایشگاه قدم خیری برداریم.

 سردار محمدرضا موحد فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم شامگاه سه‌شنبه با حضور در آسایشگاه معلولان و سالمندان آفتاب قم از بخش‌های مختلف این مجموعه بزرگ بازدید کرد و در جریان اقدامات این آسایشگاه در زمان مدیریت جدید این مرکز قرار گرفت.

سردار موحد ضمن تشکر از مسئولان و پرسنل آسایشگاه سالمندان و معلولان انوار آفتاب در جهت تکریم این عزیزان، در مورد پشتیبانی و همکاری سپاه در امور عمرانی این مرکز با اعزام گروه‌ای جهادی و حمل و نقل سالمندان و معلولان با استفاده از امکانات سپاه نیز اعلام آمادگی کرد.

سردار موحد گفت: با کمک مسئولان، خیران و گروه‌های جهادی بتوانیم قدم خیری در راستای بهسازی و بروز رسانی این مجموعه ارزشمند برداریم.

در جریان این بازدید که مهدی پهلوانی مدیرکل بهزیستی قم و معاونان ایشان و مسئولان موسسه خیریه انوار آفتاب هم حضور داشتند مدیرکل کل بهزیستی به تشریح خدمات بهزیستی در حوزه‌های مختلف از جمله توانبخشی پرداخت و گفت: بیش از ۲۲ هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی قم هستند.

سردار موحد گفت: این معلولان و در ۱۰ مرکز شبانه روزی بیش از ۱۳۰۰ نفر از سالمندان، معلولان ذهنی و جسمی شدید، بیماران روانی مزمن و ... نگهداری می‌شوند و در این آسایشگاه که با مدیریت موسسه خیریه انوار آفتاب اداره می‌شود هم ۴۲۰ نفر از توانخواهان شامل ۳۲۰ معلول ذهنی مرد و ۱۰۰ سالمند مرد نگهداری می‌شوند.

همچنین در این دیدار فاطمه پورمحمدی مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب گفت: در حال حاضر خدمات این مؤسسه شامل «نگهداری و توان‌بخشی سالمندان و معلولان»، «مرکز آموزشی اوتیسم»، «طرح مثبت زندگی» است.

فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) استان قم با تأکید بر اینکه بیشتر هزینه‌های ۴۲۰ مددجو و ۹۰ پرسنل این آسایشگاه از طریق کمک‌های نیکوکاران و خیران تأمین می‌شود گفت: ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه جاری آسایشگاه در سال گذشته بوده است که شامل حقوق و بیمه پرسنل و هزینه خوراک، پوشاک و درمان مددجویان می‌شود.

پورمحمدی گفت: تعدادی از مددجویان آسایشگاه، مجهلول‌الهویه هستند و بیشتر آنان خانواده‌های بسیار مستضعفی داشته که از پس تأمین هزینه‌های مالی برنمی‌آیند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه انوار آفتاب گفت: بالغ بر ۱۰۰ نفر از مددجویان به طور کامل زمین‌گیر هستند و مددکاران آسایشگاه باید غذا در دهان‌شان بگذارند و نظافت شخصی‌شان را انجام دهند.

پورمحمدی گفت: بخش قابل توجهی از سالمندان این آسایشگاه، معلول ذهنی بالای شصت سال هستند و بخش دیگر یا ازدواج نکردند یا فرزندی نداشتند که از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار