خشم، عامل وقوع ۱۰ جرم نخست کرمان

قویدل گفت: عمده عناوین اتهامی ۱۰ اولویت نخست جرائم استان کرمان، مرتبط با خشونت و رفتار پرخاشگرانه و کنترل نکردن خشم افراد در جامعه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در جلسه کار گروه فرهنگی، اجتماعی شورای فرهنگ عمومی استان کرمان که به منظور هم اندیشی و هم افزایی در خصوص برنامه پیشنهادی کنترل و کاهش خشونت در استان کرمان برگزار شد، گفت: به منظور اجرای ماموریت پنجم سند تحول و تعالی دستگاه قضایی مبنی بر پیشگیری از وقوع جرائم، با تلاش کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان، در سال ۱۳۹۹، ۱۰ اولویت جرائم در سطح استان کرمان مشخص شده است.

او می گوید: عمده عناوین اتهامی ۱۰ اولویت نخست جرائم استان کرمان، مرتبط با خشونت و رفتار پرخاشگرانه و کنترل نکردن خشم افراد در جامعه است.

این مقام قضایی می گوید: بر همین اساس تدوین طرح کنترل و کاهش خشونت در استان کرمان به صورت ویژه در دستور کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان قرار گرفت.

قویدل گفت: به منظور بررسی این طرح، کارگروه فرهنگی، اجتماعی، شورای فرهنگ عمومی استان تشکیل شده است و قصد داریم با حضور اعضای این کارگروه طرح کنترل و کاهش خشونت را مورد بحث و تبادل نظر قرار دهیم تا پس از تکمیل، اصلاحات احتمالی برای تصویب و اجرا در شورای فرهنگ عمومی استان کرمان مطرح شود.

او ضمن تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و کاهش خشونت در جامعه می گوید: طبق پیش بینی و هدف گذاری انجام شده در این طرح، کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از خشونت‌های رفتاری و کلامی علیه افراد جامعه به ویژه کودکان و زنان در دستور کار قرار دارد.

 به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان طبق قوانین از جمله قانون اساسی، دستورالعمل‌ها و قانون پنجم و ششم توسعه، همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی و دینی وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت در جامعه و به تبع آن کاهش جرائم را از طریق اطلاع رسانی، فرهنگ سازی، ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی و آموزش مهارت‌های زندگی با استفاده از مبانی دینی و علمی به صورت جدی پیگیری کرده و در دستور کار خود قرار دهند.

قویدل گفت: در اجرای دقیق طرح کنترل و کاهش خشونت در استان از ظرفیت مصلحین و حکمین قرآنی استفاده خواهد شد، ضمن اینکه بنا داریم با بهره گیری از جایگاه ویژه شورای فرهنگ عمومی استان با تعیین سهم و نقش هر یک از دستگاه‌ها این طرح را به صورت سازمان یافته و هدفمند در استان پیگیری و اجرا کنیم.

به گفته او همه دستگاه‌ها به ویژه متولیان فرهنگی و دینی، وظیفه دارند موضوع کاهش خشونت را در دستور کار خود قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.