تکمیل تصفیه خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: تصفیه خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام تا پایان بهار به بهره‌برداری خواهد رسید.

محمد جواد اشرفی گفت: تصفیه خانه پساب صنعتی پتروشیمی بندر امام خمینی بر اساس آخرین استاندارد‌های زیست محیطی کشور در حال راه اندازی است.

به گفته او طبق برآورد‌ها از پیشرفت فیزیکی، این پروژه تا پایان فصل بهار به بهره‌برداری خواهد رسید و پروژه‌های عظیمی در زمینه مدیریت آب در استان آماده بهره برداری هستند که امیدوارم با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خرداد ماه به بهره‌برداری برسند.

اشرفی می گوید: این پروژه عظیم علاوه بر تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و بهداشتی، بازیافت آب از طریق سیستم اسمز معکوس را نیز که یکی از روش‌های تصفیه بهینه آب است، انجام می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: به دلیل بالا رفتن ظرفیت تولید واحد‌های مختلف مجتمع پتروشیمی بندر امام و به دنبال بالارفتن میزان پساب خروجی از کارخانجات مختلف آن و همچنین عدم گنجایش تصفیه این حجم از پساب‌ها به وسیله سیستم فعلی در بلند مدت، ضرورت احداث واحد مدرن تصفیه مرکزی در دستور کار قرار گرفت.

از اهداف اولیه در اجرایی نمودن این پروژه، علاوه بر حفظ محیط زیست، بازیافت نهایی حجم انبوه از آب با ارزش در طراحی این سیستم تصفیه می‌باشد.

 با توجه به تکنولوژی بکار رفته در این تصفیه خانه، این واحد از سوی کارشناسان به عنوان یک الگوی کامل برای دیگر واحد‌های صنعتی بزرگ معرفی می‌شود. در این تصفیه خانه موضوع تولید آب RO از خروجی تصفیه خانه نیز در نظر گرفته شده است. ظرفیت واحد RO ۴۰ هزار متر مکعب است و ۳۰ هزار متر مکعب آب RO تولید شده، عملاَ جهت استفاده مجدد به مدار تولید باز می‌گردد که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف آب را به همراه دارد.

تصفیه خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام خمینی دارای خصوصیات فنی منحصر به فردی است که با توجه به اجرای بومی فناوری‌های بکار رفته در آن، در صورت نصب مجدد در دیگر واحد‌های صنعتی، می‌تواند از خروج مقدار متنابهی ارز از کشور جلوگیری نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.