اقتدار سپاه عامل عصبانیت و وحشت دشمنان

امام جمعه تبریز سپاه پاسداران را دژی مستحکم و نفوذ ناپذیر توصیف کرد و گفت: سپاه خار چشم دشمنان نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلی امام خمینی (ره) گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش بی بدیلی در دفاع مقدس، سرکوب گروهک‌های معاند و مزدور، سازندگی و آبادانی کشور و دفع حوادثی داشته است که به نوعی امنیت کشور و نظام را تهدید می‌کرد.

 سپاه در همه ماموریت‌ها و وظایفی که بر عهده اش گذاشته شده کارنامه درخشانی در تاریخ پر افتخار ایران اسلامی از خود به یادگار گذاشته است و اینکه دشمنان از سپاه وحشت دارند نشانگر اثرگذاری سپاه است.

 مهمترین اقدام‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از زمان تاسیس تاکنون شامل تامین امنیت و برقراری نظم در کشور، سازندگی و محرومیت زدایی، مقابله با تحرکات خرابکارانه منافقان، برخورد با جریان نفاق و ترور، خنثی کردن کودتا‌های دشمنان و مبارزه با گروه‌های تجزیه طلب، مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمنان، پیروزی در مقابل آمریکا و گروه‌های تکفیری است و نباید فراموش شود.

این نهاد همیشه در صحنه نشان داده نیرویی کارآمد، خستگی ناپذیر و جهادی در عرصه‌های مهم این کشور است.

خطیب نماز جمعه تبریز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را از سوی امام خمینی (ره) اقدامی ماندگار و ارزشمند در تاریخ این نظام دینی دانست و گفت: پاسداران انقلاب اسلامی در طول دهه‌های اخیر همواره در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌های نظام سلطه مقتدرانه ایستادند و از منافع این نظام و ملت حفاظت کردند.

بسیاری از بحران‌های داخلی کشور در طول سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی با نقش آفرینی و جانفشانی‌های پاسداران رشید اسلام دفع شد.

امروز نیز این نهاد انقلابی، مقتدرانه پشتیبان انقلاب، نظام و ولایت فقیه است و در برابر دشمنان این نظام دینی با همه توان خود ایستاده است.

 امت اسلامی و وحدت آنان این روز‌ها مورد تهاجم دشمنان قرار گرفته از یک سو حمله وحشیانه به قبله اول مسلمانان و مظلومانان فلسطین و از سوی دیگر انفجار در مدارس غرب کابل و بزرگترین مسجد شیعیان در مزار شریف که به شهادت و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد بخشی از زنجیره و توطئه‌گری صهیونیستی است که اتحاد و وحدت مسلمانان را هدف قرار داده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به فرارسیدن روز قدس از این روز به‌عنوان نماد صف‌بندی حق علیه باطل یاد کرد و گفت: وظیفه همه ما است که در شرایط کنونی حضوری محکم داشته‌ باشیم؛ هرچند می‌دانیم مشکلات اقتصادی وجود دارد و مردم آسیب‌پذیر زیر فشار اقتصادی قرار دارند، اما نشان داده‌اند هر زمان که دشمنان فشار وارد می‌کنند با حضور خود پاسخ دشمنان را می‌دهند.

وی با اشاره به شرایط منطقه و حوادث رخ داده در کرانه غربی رود اردن و نوار غزه، ضرورت حمایت بیشتر از مردم مظلوم فلسطین را یادآور شد و گفت: مردم فلسطین اکنون بیش‌از هر زمان دیگر به حمایت سراسری مردم جمهوری اسلامی ایران که خاستگاه روز قدس و کشور محوری مقاومت است نیاز دارند و نباید اجازه دهیم مردم مظلوم فلسطین احساس تنهایی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دشمنان با بوق‌های تبلیغاتی خود و حمایت از صهیونیسم جهانی درصدد هستند تا با طرح شبهات مختلف زمینه حضور مردم مسلمان در تظاهرات امسال را کمرنگ کنند، گفت: مردم انقلابی ایران و مخصوصاً آذربایجان و تبریز در این روز نشان خواهند داد بار دیگر همراه مردم فلسطین هستند و یک‌صدا با سردادن شعار مرگ‌بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا به وظیفه خود عمل خواهند کرد.

 امروز مردم قهرمان تبریز در مراسم نماز پرشکوه جمعه ضمن محکومیت تحرکات اخیر عوامل تکفیری در افغانستان و اظهار همدردی با برادران و خواهران مظلومان از مسئولان کنونی افغانستان می‌خواهند با مسئولیت پذیری بیشتر به این اقدامات تفرقه افکنانه پاسخ قاطع بدهند.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم در ادامه خطبه‌ها اهانت به قرآن کریم را نشانه ضعف غرب در برابر منطق اسلام دانست و گفت: این اولین بار نیست که قرآن سوزی و اهانت به این کتاب آسمانی در سوئد و کشور‌های غربی اتفاق می‌افتد و بهانه دولت‌های اروپایی از جمله دولت سوئد آزادی بیان است.

 یکی از راهکار‌های رسیدن به تقوا عدالت است .

یکی از راه‌های رسیدن به عدالت مبارزه با فقر و فساد مخصوصا فساد اقتصادی است و یکی از نشانه‌های مفاسد اقتصادی قاچاق کالا است و موجب می‌شود توانایی داخلی با شکست مواجه شود.

وی با هشدار درباره پول‌های بادآورده از قاچاق کالا گفت: یقینا قاچاق جز فساد برای مردم اثر دیگری ندارد و باید به هر شکل ممکن با آن مبارزه کرد.

امام جمعه تبریز همچنین پرداخت حقوق قانونی و مشروع معلمان را خواستار شد و گفت: وزارت آموزش و پرورش تلاش کند حق و حقوق قانونی معلمان را که در مجلس تصویب شده به دستشان برساند تا موجب رنجش این قشر زحمتکش و فرهیخته نشود.

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن روز جهانی زمین پاک این روز را فرصتی برای تامل بیشتر به اهمیت نقش زمین یاد کرد و گفت: امروز تمامی مردم باید در ارتباط با حفظ زمین تلاش کنند چراکه تهدید‌های مختلفی از جمله آلودگی هوا، بحران آب، فرسایش خاک، نابودی زیستی و مصرف بی‌رویه انرژی زمین را که یکی از شگفتی‌های خداوند است تهدید می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار