روسیه از کنترل زرادخانه چندصد هکتاری اوکراین خبر داد + فیلم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه از کنترل یک انبار تسلیحاتی بزرگ در خارکیف و ادامه محاصره کارخانه آزوفستال در ماریوپول خبر داد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: «نیرو‌های ما انبار بزرگی از تسلیحات را در خارکیف در شرق اوکراین تحت کنترل خود درآورده‌اند». وسعت این زرادخانه چند صد هکتار بوده و متعلق به ارتش اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی، هزاران تن مهمات از جمله گلوله‌های ساخت غرب در این انبار‌ها یافت شده است. وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد کارخانه آزوفستال ماریوپل همچنان در محاصره کامل است.

این وزارتخانه از عادی شدن وضعیت در ماریوپل خبر داد و گفت ساکنان می‌توانند آزادانه در خیابان‌های شهر تردد کنند.

گفتنی است روز گذشته، ارتش روسیه از تصرف کامل شهر بندری ماریوپل در اوکراین خبر داد. رئیس جمهور روسیه در پیامی، این رویداد را به وزیر دفاع تبریک گفت. با این وجود، کارخانه آلومینیوم آزوفستال هنوز تحت کنترل کامل ارتش روسیه در نیامده و به گفته سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه همچنان تعدادی از نیرو‌های افراطی در این کارخانه تحت محاصره هستند.

کارخانه آهن و فولاد آزوفستال یکی از بزرگ‌ترین کارخانه‌های متالوژی اروپا است که در چند هفته گذشته، آخرین سنگر نیرو‌های اوکراینی محسوب می‌شد.

ماریوپل، بندر بسیار استراتژیک در دریای آزوف، نزدیک به دو ماه است که در محاصره نیرو‌های روسیه قرار دارد. درگیری‌های ماریوپل در هفته‌های اخیر تشدید شده است، زیرا روسیه فعالیت خود را در شرق اوکراین متمرکز کرده است. پوتین گفت که «آزادسازی» ماریوپل یک «موفقیت» برای نیرو‌های روسیه بوده، اما به شویگو دستور داد تا حمله برنامه ریزی شده به نیروگاه آزوفستال را متوقف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار