حمله سایبری عراق به سرور‌های دولتی ترکیه‌ای

برخی منابع خبری اعلام کردند که درپی حمله سایبری هکر‌های عراقی، برخی از سایت‌های دولتی ترکیه از جمله خبرگزاری آناتولی از دسترس خارج شدند.

کانال خبری صابرین نیوز نیز درپی حمله حمله سایبری هکر‌های عراقی با اعلام کرد که این حمله سایبری شامل حمله به چند سرور سایت‌های ریاست جمهوری ترکیه و سایت‌های نظامی این کشور از جمله شرکت پهپادسازی «بیرقدار» بوده است.

این کانال دقایقی بعد بیانیه‌ای کوتاه از یک گروهی که خود را «تیم الطاهره» نامیده، منتشر کرد که در آن، حمله سایبری به ترکیه در واکنش به یک سری از اقدامات ترکیه در عراق صورت گرفته است. این گروه عراقی چند روز پیش نیز طی یک حمله سایبری به سرور‌های صهیونیستی سایت فرودگاه بن گوریون را از دسترس خارج کرده بود.

ترکیه در روز‌های اخیر عملیات نظامی به نام «قفل پنجه» را در نواحی شمالی عراق در اقلیم کردستان آغاز کرده است که هدف از آن مقابله با عناصر گروه «پ‌ک‌ک» بود. در پی اجرای این عملیات خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفته بود که با عملیات قفل پنجه، قفل لانه‌های ترور یکی یکی شکسته شد.

پیش‌تر ریاست‌جمهوری عراق در واکنش به حملات ترکیه تأکید کرد عملیات نظامی ترکیه در مرز‌های عراق نقض حاکمیت و تهدیدی برای امنیت ملی عراق است. تکرار این عملیات‌ها بدون هماهنگی با دولت عراق پذیرفتنی نیست و تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب طرف‌های خارجی را نمی‌پذیرد.

حلوصی اکار، وزیر دفاع ترکیه نیز درباره این حملات توضیح داد که این عملیات با هدف از بین بردن تهدید تروریستی در سرچشمه انجام می‌شود، هدف اصلی آنکارا خنثی کردن همه تروریست‌ها و خلاصی ترکیه از این طاعون تروریستی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار