۱۰ دلیل اصلی طلاق چیست؟

در این مقاله دلایل اصلی جدایی و طلاق، همراه با ده راهکار پیشگیری از بروز آن‌ها ارائه شده است.

اگر هر کدام از این عادت‌های بد در زندگی زناشویی شما نمود پیدا کرد، زمان آن فرا رسیده تا تغییراتی در زندگیتان اعمال کنید.

۱. رفتار‌های بد

شاید زمانی که شما جوان بودید، رفتار‌هایی داشتید که چندان خوشایند نبودند، اما به عنوان یک بزرگسال؛ به خصوص اگر صاحب خانواده باشید، این رفتار‌های قدیمی (که ممکن است شامل سیگار کشیدن، نوشیدن الکل و یا مصرف دخانیات باشد) باید ترک شود. اگر شما نمی‌توانید به تنهایی جلوی این رفتار‌ها را بگیرید، گام بعدی این است که از کسی کمک بخواهید. از همین حالا شروع کنید؛ ممکن در سال آینده شما به یک فرد جدیدی تبدیل شده باشید!

۲. خیانت

ممکن است پیمان و تعهدات مذهبی و روحانی خود را زیر پا گذاشته باشید (یا مجرد بوده و یا ازدواج کرده باشید)، شاید هم قلب همسرتان را برای خیانتی که نسبت به او کرده‌اید سخت شکسته باشید. در چنین شرایطی جبران کردن این اشتباه واقعا سخت و دشوار است، اما غیرممکن نیست. ترفند مهم در اینجا این است که برای جلوگیری از این رخداد ناپسند در وهله‌ی اول، از ایده‌ی رابطه جنسی با دیگران به طور کامل چشم پوشی کنید؛ خواهید دید که در آن صورت همسرتان جذابیت بیشتری برایتان خواهد داشت.

۳. خشم گمراه کننده

چند بار شده است که شما روزی خسته کننده و غم انگیز در محل کار خود سپری کنید و با همان حالت به منزل بروید؟ تصور کنید؛ این کار عادلانه نیست و به رابطه‌ی عاطفی شما آسیب می‌رساند. اینکه با یکدسته از انرژی منفی به منزل می‌آیید، فقط می‌تواند همه چیز را زشت جلوه دهد. شما باید آرامشی را که به آن نیاز دارید به دست آورده و در چند لحظه احساس و خلق و خوی خود را تغییر دهید. اینکار را می‌توانید با به آغوش کشیدن همسر و گفتن اینکه: “محبوبم، من روز خسته کننده‌ای را سپری کرده‌ام” تجربه کنید.

۴. تکیه‌گاه مناسب نبودن

اگر نمی‌توانید از کسی که عاشقش هستید، در مواقعی که او غمگین، ناراحت یا به دلیل برخی حوادث زندگی پریشان خاطر شده است حمایت کنید، زمان و انرژی شما در این رابطه تلف شده است. حمایت نکردن باعث می‌شود عزیزانتان احساس بدی پیدا کنند. اگر شما نمی‌توانید حامی نیمه‌ی دیگر وجود خود باشید و به تغییر دادن خود بپردازید، وقت آن فرا رسیده که جدایی را برگزینید. اگر خواهان آن هستید که رابطه‌تان را حفظ کنید، یاد بگیرید که چگونه تکیه‌گاه مناسبی برای همسر خود باشید.

۵. افراد نامناسب

اگر شما دوستانی دارید که شریک زندگیتان بودن شما با آن‌ها را ترجیح نمی‌دهد می‌تواند ناشی از دو دلیل بوده باشد:

یا مسئله‌ی کنترل کردن شما توسط همسرتان در اینجا مطرح است یا این که این اشخاص، جزو افراد منفی هستند و نباید در زندگی شما حضور داشته باشند. اگر مسئله‌ی اول که ناشی از حساسیت زیاد همسرتان به شما (تن‌ها او و یا هردویتان نسبت به هم) می‌باشد وجود داشته باشد، باید همراه با یکدیگر به یک مشاور مراجعه نمایید. اگر دوستان شما رفتار‌های نامناسبی دارند و یا اینکه به همسرتان بی احترامی می‌کنند، در آن صورت است که شما باید افراد جدیدی را برای معاشرت کردن و دوستی برگزینید.

۶. عدم محبت و توجه

اگر شما با کسی که شما را عاشقانه دوست دارد مهربان نباشید، او در نهایت طلب محبت از شما را قطع خواهد کرد. پس از اینکه زمان کافی سپری شد، برای طلب این مهربانی بسیار خجالت زده خواهیم شد. بحث من در مورد رابطه‌ی جنسی نیست بلکه تنها در مورد توجه کردن است؛ به عنوان مثال دست یکدیگر را گرفتن یا یکدیگر را در آغوش گرفتن و کار‌هایی از این قبیل.

اگر شما نیازمند صمیمیت بیشتری در روابط خود با همسرتان هستید، وقت آن فرارسیده که به آرامی و با آرامش شروع به ایجاد صمیمیت نمایید.

۷. دروغ گفتن

به راستی چرا؟! چه لزومی دارد وقتی همسرتان نسبت به انجام دادن کاری راغب نیست یا انجام دادن آن را تایید نمی‌کند نسبت به نظر او واکنش نشان دهید و به او دروغ بگویید؟! توجه کنید؛ دروغ گفتن شما به او فقط وضع را بدتر می‌کند. در این میان صداقت از بین می‌رود و رابطه‌ی عاطفی شما به سرعت دچار تغییر و دگرگونی می‌شود. همسر شما نیز تمام اعتمادش را به شما و نسبت به مشارکت با شما از دست خواهد داد.

۸. سرقت

طلاق به دلیل مسائل مالی، علت بیش از ۳۰ درصد تمامی طلاق‌ها را تشکیل می‌دهد. تنها این واقعیت که “خیانت مالی” تبدیل به یک کلمه کلیدی شده است، به این معنی است که این موضوع چقدر فراگیر شده است. اگر از کسی که دوستشان دارید می‌توانید سرقت مالی کنید، شما مشکل داشته و نیاز به کمک دارید. اگر احساس می‌کنید که در این مورد حق با شماست، نیاز به مشاوره دارید. اگر به چنین کاری ادامه دهید، شما مجبور به ترک رابطه هستید.

۹. گذشت کردن

زوج‌هایی وجود دارند گه درگیر کار و مشغله‌های خود می‌شوند. در این میان با چالش‌هایی که در گذر زمان با آن مواجهه می‌شوند آزموده می‌شوند. گذشت کردن به معنی تسلیم شدن نیست بلکه روش سنجیده‌ای است هنگامی که با کسی در مورد موضوعی اختلاف نظر داریم. روابط ما تماما بر پایه‌ی سازش و گذشت با یکدیگر شکل می‌گیرد. این را همیشه به یاد داشته باشید که شما می‌توانید بدون ایجاد ناراحتی به اختلاف نظر‌ها خاتمه دهید.

۱۰. گفتگو نکردن

در یک رابطه، سکوت کردن هرگز جائز نمی‌باشد. هرچه بیشتر صحبت کنید احساس بهتری پیدا می‌کنید. گفتگو کردن مهمترین چیز در یک رابطه است، اما اگر اینگونه نیست و شما ارتباطات چندان مناسبی با یکدیگر ندارید، شما نمی‌توانید یک رابطه‌ی خوب و عالی داشته باشید.

پس با یک فنجان قهوه در کنار همسرتان بنشینید و از کلمات خود استفاده کنید. خواهید دید که مکالمه‌تان خیلی بیشتر از آنچه فکرش را می‌کنید به طول خواهد انجامید.

تغییر دادن نحوه‌ی ارتباط شما، می‌تواند به همان اندازه‌ی تغییر دادن یک عادتِ بد باشد یا ممکن است نیاز به یک محرک خارجی داشته باشد. اگر درگیر هر کدام از این رفتار‌ها هستید، اما دوست دارید تا سالیان سال در کنار هم زندگی کنید، باید به آنچه انجام می‌دهید و چرایی انجام آن کار توجه کنید؛ زیرا تنها راه همین است.

منبع: عصر ایران

برچسب ها: طلاق ، زندگی مشترک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
الان ازدواج به صفر رسیده کمکم آمار طلاق هم کم میشه چون کسی ازدواج نکرده که بخواهد طلاق بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
mah
۱۰:۲۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام
علت اصلی طلاق را چند صد سال پیش ابن سینا گفتند که ابن سینا تاثیر روابط جنسی را تا 95 درصد می داند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۴ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی طلاع دروغ هست که همه مشکلات زیر مجموعه اون میشه مثلا دروغ میگه فلان چیز دارم دارایی دارم
یا میگه من این کار انجام میدم بهت قول میدم اینو برات انجام بدم و هزار تا دروغ دیگه که بعد از ازدواج همه چیز بر ملا میشه و ......
بعدش شماییکه میگید مشکلات اقتصادی مهم ترین عاملش خست کاملا اشتباه هست چراکه زمان قبل ازدواج درباره همه چیز طرفین صحبت میشه که چیو دارم چیو ندارم توافق میشه بعد ازدواج میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقر باعث شده همه عصبی بشن طلاق بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
اولین دلیل طلاق ازدواج هست

که به لطف مسئولین محترم کسی دیگه جرأت ازدواج کردن نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکل اقتصادی اصلی‌ترین عامل طلاق هست، مشکل اقتصادی عامل بنیادی بروز مسائل دیگه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهریه باعث شده خانم ها برای یک شبه پول دارشدن طلاق بگیرند البته عامل اقتصادی مهمترین عامل هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نداشتن سیسمونی از ترکیه دلیل اوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی که اقتصاده و فقر مالی
بعد
غرور و لجبازی هستش
درک نکردن همدیگه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مهریه یک دلیل مهم هست بااین ابزار خانم ها مردرابه بردگی می کشند ودائم مهریه و مطالبه آن را درسرمردمی کوبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه خانمی هستم ۳۰ ساله با سابقه ۵ سال زندگی مشترک. ای کاش یکی از دلایل رو هم عدم توجه اقایون به ابراز محبت خانم ها ذکر میکردین . هر جور محبت میکنی انگار نه انگار. یه دلیل دیگه رو ای کاش عدم تربیت درست خانواده ها می نوشتید اینکه چه خانواده دختر چه خانواده پسر چجوری فرزندشون رو تربیت کنن تا در برخورد با مشکلات و موانع زندگی نحوه مواجهشون چطوری باشه . عصبی نشن. داد نزنن. عین بچه ها قهر نکنن . ای کاش اقا پسرهای محترم مامان های عزیزتون بهتون یاد میدادن تا با شریک زندگیتون چجوری برخورد کنین . دشمنتون نیستن اون کسی که دارید باهاش زندگی میکنید همسرتون . هعی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل طلاق ازدواج نادرست و استفاده نکردن از مشورت و تجربه مشاوران و پدر و مادرهاست....
تویی که اهل عیش و نوشی غلط میکنی دختر معصوم مردم رو بدبخت میکنی برو یکی مثل خودت بگیر. یا تویی که برات عفت و حجاب مهمه بیجا میکنی دختر خیابونی میگیری
هر کی باید اهلش رو پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تا زیر یه سقف با کسی نری از اخلاقیاتش نمیتونی مطمئن بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازدواج
France
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱_مسئولان ان کشور
۲_مسئولان ان کشور
۳_مسئولان ان کشور
۴_مسئولان ان کشور
۵_مسئولان ان کشور
۶_مسئولان ان کشور
_۷مسئولان ان کشور
۸_مسئولان ان کشور
۹مسئولان ان کشور
۱۰_مسئولان ان کشور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۲۲:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلایلی که بر شمردید شاید اثرات منفی بر کیفیت زندگی داشته باشد وبه صورت محدود از دلایل طلاق باشد .ولی به نظر بنده و با توجه به نظرات مطرح شده دلیل اصلی طلاق مشکلات مادی ، فقر.فقر و فقر میباشد که همه از تصمیمات و نحوه اراده غلط مملکت میباشد.
Iran (Islamic Republic of)
مسعود اسکندرزاده
۲۲:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکی از دلایل طلاق عدم غربالگری و تفکیک انواع جنسیت و آموزش جنسی در دوران مدرسه است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا مثلا در غرب در مارس آموزش جنسی دادند چی شد ؟؟!!

باید تا زمان منایب چشم و گوش بچه بسته باشد و در زمان مناسب آموزش های جنسی مناسب و صحیح داده شود آن هم از طریق کارشناسان دینی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بعضی کامنتارو آدم می خونه فکر می کنه با قارنشینا داره زندگی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط اقتصاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فرهنگ.فرهنگ و شعور نباشه ازدواج هیچه‌‌.خودشم توقع ها زیاد شدن .دیگه نمیشه به هیچ کس اعتماد به بی حجابی نیست به فرهنگه ادمین لطفا منتشر کن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۲۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
انسان چه مرد چ زن خواسته باشند زندگی کنند .به غیر از مشکلات اقتصادی باقی مشکلات جلودارشون نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اعتیاد پس چی شد
سن کم ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۹:۳۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
۱_ گرانی روزافزون ۲_ بیکاری فروان ۳_ پارتی بازی وعدم عدالت در استخدامها ۳_ وفور موادمخدر در سراسر کشور ۴_ عدم سرمایه گذاری دولت جهت تولید اشتغال ۵_ فحشا فروان بدلیل فقر ۶_ عدم توجه دولت به امور جوانان کشور۷_ گرانی وحشتناک مسکن ۸_ عدم وعده مسیولین در امور جوانان ۹_ خامدفروشی مواد اولیه وواردت بی رویه اجناس۱۰_ توجه مسیولین به مشکلات دیگر کشورها واولیت نداشتن مشکلات داخلی
تمام مشکلات فوق به عدم مدیریت صحیح مسیولان نظام است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
معتاد بودن مردان یا زنان را یادتون رفت و همیچنین فقر در زندگی زناشویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل اصلی طلاق ازدواج است اگه ازدواج نکنی طلاقم نمیگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
گذشت کردن که خوب اما بیشترین چی که زندگی زناشویی رو متلاشی میکنه دروغ گفتن هست رو راست نبودن هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل اصلی طلاق بی ایمانی و کم توجهی به دین اسلام و اخلاق اسلامی است. دشمنان ایران با حمله به دین خانواده را از بین بردند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل اصلی طلاق اینترنت و ماهواره است. تا دو دهه قبل طلاق قبح داشت و همسران همدیگه رو تا آخر عمر تحمل میکردند تا فرزندان آنها دچار مشکل نشن اما الان چی؟ در پاسخ اونهایی که فقر را عامل اصلی طلاق میدونند میگم طبق آمار نسبت طلاق به ازدواج در استان البرز و تهران چند برابر استان محروم سیستان و بلوچستان با میزان کم طلاق و میزان بالای ازدواج است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی تاثیر نیست فضای مجازی ، ولی تحمل کردن یکی به اجبار خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
کیوون
۲۳:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
این حرف درست نیست.خیلی سادست کافیه آمار چند کشور که ابتذال از نگاه ما در آنجا نهادینه هست را با خودمان مقایسه کنیم.در چند سال اخیر آمار طلاق رابطه مستقیم با معیشت و بیکاری داره که ساخته و پرداخته مسولین و yjc هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۸ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
رسانه ها هم موثرن ولی مخارج تو شهرهای بزرگ سنگینتره کرایه خونه ماشین وهزینه هایی که فرهنگ شهرنشینی به آدم تحمیل میکنه،ضمنا صرف طلاق نگرفتن نشانه زندگی موفق نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همون کشورها بیشترین نرخ طلاق رو دارن نادان . ایران یکی از بیشترین نرخ های ازدواج و کمترین نرخ های طلاق رو در جهان داره . بحث اینجاست که امار ازدواج نسبت به خود کشور در سالهای گذشته کم شده نه سایر کشورها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته نقش اقتصاد قابل انکار نیست ولی مشکل اصلی بیشتر طلاقها فاصله گرفتن از تعلیمات دینی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی حجابی و بی بند و باری زن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
صرفا بی حجابی زن نیست. بلکه طرف مقابلش هم هست..! ضمن اینکه وقتی شخصی برای خشگلی ،پول و ثروت و .. (منافع دنیوی) در کنار دیگری قرار میگیره. معلوم اخرش چی میشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی حجابی دختر ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی حجابی زن ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی اعتمادی به جنس مخالف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فاصله زیاد بین بلوغ تا ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
منظورت اینه دختره 10 ساله با یه پسر 15 ساله ازدواج کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
رفتار های دوران مجردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اعتیاد های دوران مجردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی اعتمادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
افسردگی استرس اضطراب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیماری های روحی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیماری های روانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیماری های اعصاب و روان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ناراحتی های اعصاب و روان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکلات اعصاب و روان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مرضهای خودت رو نسبت نده به دیگران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بی پولی و نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیانت زیاد شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقر و نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیکاری و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقر و بیکاری و گرانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخلاق بد و دلسوز نبودن یکطرف یا دو طرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نه این حرفها نیست من چند نفر میشناسم که مشکل از پوله پول که باشه چندتا زن میتوانی بگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بحث مالی هم کشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی رو ننوشتن یعنی بی پولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلایل زیادی میتواند غیر ازموارد مطرح شده وجودداشته که بسیاری ازآنها برای خیلی ها حتی مسخره وبی اهمیت هستند..... منتهی برای دوام زندگی مشترک (بدیهی است فونداسیون زندگی مشترک باید بدون جــفــا باشد! =جنون/فقر/اعتیاد) همانطور که ازاسمش مشخص است باید به عقاید وباورها وعلایق و... مشترک بیشتراهمیت بدهند تا خواسته های شخصی.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیوانگی میتواند اشکال مختلفی داشته باشه وخیلی پیچیده حتی تاجایکه شخص ثالث متوجه آن نشودولی زوج ویا زوجه ویا فرزندان بابت این قضیه عذاب بکشند. فقر هم اشکال مختلف دارد وصرفاً فقط فقر مالی نیست (فرهنگی/اخلاقی و..) حتی فرد میتواند بدلیل خساست درحالیکه وضع مالی خوبی داره زندگی روبه خانواده سخت بگیره. اعتیاد هم حالات مختلف داره، وفقط اعتیاد به مواد مخدر ویا سیگار ومشروبات و... نیست کلاً اگر شخصی کار وفعالیتی رو حتی مفید!! بیش ازاندازه انجام بده درحالیکه اعتلال درآن باعث بهم ریختگی دراو شود هم جزء اعتیاد حساب میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
نبود شغل ، فقر ،همیه اینا سبب بروز این رفتارها میشه ک منجر ب طلاق میشه گلم
بی پول نشدی ، شب ‌گشنه نخوابیدی ک نظرت اینا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقا وقتی دختر و پسر قبل از ازدواج با هر کس و ناکسی رابطه دارن توقع داریم بعد ازدواج یه شبه حضرت یوسف بشن؟ جلوی فحشای افسار گسیخته رو بگیرید ، من به شخصه بخاطر همین مورد جرات نمیکنم زن بگیرم کدوم دختری رو میشه پیدا کرد که بعداً خدای نکرده ببینم تو گوشیش چت با یه پسری نباشه
فحشا علنی شده و همه جا شده دوست دختر و پسر ، دیگه حتی شرم هم نمیکنن علنی کلیپ هم پر میکنن برید تو اینستا و ... ببینید قبح عمل که هیچی ، دوست پسر داشتن برا دخترا افتخار شده
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۴۳ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
برادر من دقیقا الان منم مشکل تورو دارم الان ۹۰درصد دخترا دوست پسر دارن و چه کارهایی که نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی طلاق ازدواج کردنه که با کمک مسئولین اینم داره درست میشه و جوانان دیگه نمیتونن ازدواج کنن به همین راحتی تا چند سال دیگه امار طلاق میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
در ایران بیشترین دلیل طلاق .علت اصلی ان مشکلات متعدد مالی ...وبعد رابطه جنسی....خود بنده با مشکلاتی ک همسرم در رابطه جنسی داشت ادامه زندگی رو ناممکن کرده بود...خونه شده بود محل زجر عذاب ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
کاملا درست همه این مشکل رو داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا مسائل مادی رو ذکر نکردید!!! چرا شکاف طبقاتی مالی که توجامعه ایجاد کردید را عنوان نکردید!!! زن بچه نگاه به زن بچه های همسایه میکنه وقتی میگه اینو میخوام و وقتی پدر خانوداه پول نداشته تهیه کنه به مرور باعث کدورت، دلسردی وفساد و... و آخرش منجر به جدایی میشه!!! همه فساد ها ریشه فقر رو درپی داره حالا چه فقر اقتصادی ، یا عاطفی و...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
البته مورد مهمی را اشاره کردید!
اما واقعیت این است که برای همه صدق نمی کند...
از جمله خود من که شش سال با همسرم در اتاقک انتهای مغازه اجاره ای زندگی می کردیم. اتاقکی تقریبا ده متری!
ولی باور نمی کنید که چه خاطرات لذت بخشی از همان اتاقک داریم...
حالا که به لطف خدا به لحاظ مادی مشکلات آن دوران را نداریم به یاد خاطراتش می افتیم که واقعا لذت بخش بود.
من و همسرم با یک موتور هوندا آخر هفته ها به شهرستان های اطراف یزد می رفتیم. سفر هایی که گاهی یک ساعت طول می کشید. یزدی ها می دانند: روستاهای طزرجان و ده بالا، مهریز و...
بله؛ مادیات مهم است اما به نگاه طرفین بستگی دارد و در یک کلام: همه چیز نیست...
به قول شاعر:
گر نبود مشربه از زر ناب/ با دو کف دست توان خورد آب!
ور نبود بر سر خوان آن و این/ هم بتوان ساخت به نان جوین...
آنچه ندارد عوض ای هوشیار/ عمر عزیز است غنیمت شمار!
و عشق عزیز است غنیمت شمار... و محبت!
دنیای خاطره دارم از مشکلات مادی که در عین حال شیرین بودند!
اما عزیزان:
اگر عشق و علاقه نباشد، هر چیزی می تواند عامل طلاق باشد!! حتی یک مجادله کوچک! اما اگر محبت و علاقه بود، هیچ چیزی جلودارتان نیست...
و نکته آخر:
این مقاله ده مورد را ذکر کرده...
مقاله ای نیست که همه را ذکر کرده باشد!
چراکه علل طلاق از ده ها و صدها مورد هم ممکن است بیشتر شود!
و: مورد ۹ گذشت نکردن است که ن از قلم افتاده است و روشن است که گذشت کردن عامل طلاق نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
درسته احمد آقا
آفرین
اگر دلها کنار هم باشه در یک آلونک هم دوام میاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مشکلات جنسی رو ننوشتین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
رابطه جنسی مهمترین است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۴۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله؛ منتهی از نظر شما.
هرکسی از ظن خود شد یار من...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی طلاق تربیت غلط دختران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
تحلیل بسیار ناپخته همینه بسیاری از مشکلات اساسی در این موقعیت فعلی که آمار طلاق را بالا برده ذکر نشده که اصلی ترین آنها که عامل چندین مورد ذکرشده است بی در پیکر بودن فضای مجازی در کشور است که حاصل مسائل سیاسی در کشور بوده که گریبان ملت را گرفته و فساد آور شده خصوصا با پرورش مردان آینده ای که خالی از بسیاری از اعتقادات و اخلاقیات دینی و یا حتی رفتارهای اجتماعی است که به خورد کودکان و جوانان داده شده و آینده و زندگی مشترک آنها را تحت شعاع قرار داده و دومین مشکل مربوط به اقتصاد خانواده و اشتغال است که برآورده کردن نیاز زوج و فرزندان کاری بسیار مشکل شده و موجب بحث و جدلهای اصلی در خانواده های ایرانیان شده این مشکلات اساس و پایه و واقعیت زنگی در ایران و تشکل و پایداری زندگی را شامل می شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
علت اصلی فقر هست و راهکارش شفاف شدن ثروت و دارایی مسئولین
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
فیلسوف عزیز! دارایی مسئولین در ولایت شما عامل طلاق است؟
اگرچه در جای خود بحث مهمی است؛ اما امان از سیاست زدگی!
با این نگاه مسموم همه چیز را کثیف می بینی و زندگی را به کام خودت و اطرافیانت تلخ می کنی... هرچیزی جای خود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
درست حسابی ترجمه نکردید متن رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
مدیونین اگه فکر کنید بیشتر اختلافات بخاطر اقتصاد خانواده است.همش مال دروغ و بی محبتی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل اول اقتصاد نابسامان و دلیل دوم ازدواج در سن پایین است.اصولا زیر ۲۷ سال هم برای پسر هم دختر زوده و بعد ازدواج تازه یادشون میفته جوانی نکردن و میفتن به خیانت و لجبازی و طلاق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آها یعنی باید بذاریم همه جوونی ها رو بکنن وقتی خسته شدن ازدواج کنم ، بعد جناب باسواد دختر که چه عرض کنم ، زنی که به قول شما تا ۲۷ سالگی جوونی کرد برا شما زن زندگی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بله قبل ازدواج جوونیشو بکنه تموم کنه بهتر ازینه که بعد ازدواج بکنه. قبل ازدواج هر کاری بکنه ضررش متوجه خودش و وجدانشه و بعد ازدواج اگه اشتباه کنه یه زندگیو از هم میپاشونه. گذشته هر کسی به خودش مربوطه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۵ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
سن ازدواج بستگی به طرفین داره که شرایطشو داشته باشن نه محدوده خاصی بنابراین ازدواج هرچه زودتر بهتر شخص زودتر احساس استقلال میکنه و خودشو جمع جور میکنه
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۳:۲۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
عدم اعتماد و عدم تعهد و و عدم پیمان واقعی خردمندانه عقلانی متفکرانه انسانی مسئولان زوجین نسبت به یکدیگر در محضر خداوند جل جلاله که با صیغه نامه عقد دائم با هم هم قسم می شوند وقتی درونش ریاکاری و دروغگویی و منیت دوران مجردی ولنگاری خیانتکاری شیطان صفتانه موذیانه درونشان باشد و صدق صداقت گذشت مرام معرفت انسانیت درونشان مرده باشد آخرش می شود طلاق اگر نه عمرا طلاق بگیرند در هر شرایط سخت دشواری کنار هم صادقانه تا روز مرگشان خواهند مانتد بدون آنکه به یکدیگر خیانت کنند گر چه حتی مرد بخواهد زن دوم و سوم و چهارم اختیار کند و توانایی جسمی و مالی اقتصادی و عدالت داشته باشد هر گز زن اولش و دیگر زنانش از آمرد مومن مسلمان جدا نمی شوند چرا که زنان مومن قرآنی و اسلامی عمل می کنند و ازدواج های بعدی شوهر خود را خیانت نمی دانند و به زندگیشان همانند قبل عاشقانه با شوهرشان ادامه می دهند تا روز مرگشان فرا برسد . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۳:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خودم درگیر طلاق هستم علت اصلی طلاق فقر مالی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دقیقا بخاطر ناتوانی درمخارج زندگی زن شرایط رودرک نمیکنه ومیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
من خودم درگیر طلاق هستم علت اصلی طلاق فقر مالی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
عوض پرداختن به این گزارشات بی سر و ته برید مثل آدمیزاد با دنیا تعامل کنید تا کشور پیشرفت کنه و اقتصاد درست بشه.
-
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بغیر از کلمه "تعامل " حرف دیگری بلد نیستید بزنید تعامل کنید دقیقا یعنی چه ؟ هر چه بگویند قبول کنیم و مقبول این غربی های ریاکار باشیم تا آن چیزی که بر سر مردم اوکراین آوردند بر سر ما هم بیاورند ؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۰۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دوست من. منظورش از تعامل دقیقا همان برجام است! این جماعت حتی عبرت هم نمی گیرند... هنوز یکسال از رفتن دولت تعامل و زبان دنیا فهم نگذشته است! تورم ۵۰ درصد و رکود و بیکاری و... نتیجه همان تعامل ذلیلانه است! ننگنامه برجام برای اهل عبرت کافی است! تعاملی که همه چیز را نقد دادند و یک مشت نسیه گرفتند و بعد از اینکه دولت تزویر همه تعهداتش را نقد تقدیم کرد، آمریکا مثل آب خوردن از برجام خارج شد...
Brazil
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام
امروزه جوانانی که ازدواجشان منجر به طلاق میشود با واقعیت های زندگی آشنایی کافی ندارند.
با فرهنگ آمیحته با تخیلات نتوان زندگی زناشویی با دوام داشت.
آزدواچ و شروع زندگی خانوادگی آغاز کازی است که هر روز آب و جارو و نگهدازی رسیدگی و باغ و بوستانی است که باید مدیریت شود و استقامت لازم دازد.
فیلم و سریال های هالیودی و بالیودی سر مشق خوبی نستند و واقعیت ندارند و از روی آنها کپی برداری نتوان کرد.
اگر واقغ بیننانه وارد شده و زوج خوب انتخاب شود همه چیز خوب خواهد بود و کار بارتان سکه.
کار هرکس نیست خرمن کوفتن.
کار سخت میخواهد و عقل کهن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
بهتر هست دلایل طلاق در جامعه بطور اصولی و علمی بررسی شود و مشکلات و علل های طلاق بطور کامل در جامعه مشخص شود و راهکارهای منطقی برای ان در نظر گرفته شود. بعنوان مثال مدتها است که نظام و مراکز مذهبی در تلاش برای ترویج ازدواج و ازدباد نسل اند اما باید این کار بطور اصولی مورد بررسی قرار گیرد تا شاهد افزایش طلاق و مشکلات بعد از ان در جامعه نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ليندا
۱۲:۴۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دليل اصلي طلاق ازدواج است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
الحق والانصاف راسته! چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی مسخره بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دلیل اصلی طلاق فقر علت زیاد شدنش هم گسترش فقر دنبال چیز دیگه نباشید منشا تمام مشکلات فقر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۳۰ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
ازدواج
Iran (Islamic Republic of)
**
۱۲:۲۹ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نام خدا

ازدووووووووووووووووووووووواج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیانت مردان
آخرین اخبار