افزایش نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درخصوص مواجهه نظامی با مقاومت فلسطین

نظامیان صهیونیست به دلیل نگرانی‌های فزاینده درخصوص مواجهه نظامی با نیرو‌های مقاومت فلسطین به حالت آماده‌باش درآمدند.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز (یک‌شنبه) با استقرار ۱۴۰۰ نظامی در نزدیکی شهر قدس در حالت هشدار و آماده‌باش کامل قرار گرفته است. در همین راستا ۱۲ گردان دیگر از نظامیان صهیونیست در امتداد خط تماس با خط سبز مستقر شده‌اند.

براساس گزارش العربی الجدید، پس ار این افزایش نیرو‌های نظامی انتظار می‌رود «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، امروز جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت درگیری در سرزمین‌های اشغالی برگزار کند. منابع خبری نیز احتمال دادند که این نگرانی به احضار گردان‌های ذخیره از نظامیان ارتش برای جایگزینی آن‌ها با گردان‌های معمولی منجر شود.

در همین حال، از صبح امروز اشغالگران با اعمال تحریم‌های اقتصادی همگانی در نوار غزه، گذرگاه‌های زمینی خود با غزه را بستند و از ورود ۱۲۰۰۰ کارگر فلسطینی از نوار غزه برای کار به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کردند.

در همین راستا یکی از افسران سابق دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد در حالی که این رژیم در حال درمان جراحت‌ها و زخم‌های وارده از طرف مقاومت فلسطین است؛ جنبش حماس پیروزی خود را جشن می‌گیرد.

همزمان با شروع ماه مبارک رمضان درگیری‌ها بین صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها شدت گرفته و در روز‌های اخیر با حملات مداوم صهیونیست‌ها به نمازگزاران در صحن‌های مسجدالاقصی به اوج خود رسیده است. در یک ماه گذشته و با افزایش تنش ها، ۲۲ فلسطینی به دست ارتش اشغالگر به شهادت رسیده اند.

در همین راستا سازمان ملل در یک بیانیه دیر هنگام خواستار رسیدگی فوری به خشونت نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان شد. راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نشستی مطبوعاتی در ژنو اعلام کرد خشونت نظامیان رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها در مجاورت مسجد الاقصی در تاریخ ۱۵ تا ۱۷ آوریل که منجر به مجروح شدن بیش از ۱۸۰ فلسطینی از جمله ۲۷ کودک شده به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار