صدور سند تک برگ برای تمامی اراضی ملی در استان اردبیل

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تمامی اراضی ملی استان اردبیل در سامانه کاداستر ثبت و سند تک برگ برای آن‌ها صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: ثبت اراضی زراعی استان در سامانه کاداستر و صدور سند تک‌برگی برای تعیین تکلیف کردن ساختمان‌های فاقد سند استان در دستور کار قرار گرفته و به همین منظور تاکنون اقدامات اساسی در این زمینه انجام یافته و با تمهیدات به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل می گوید: جلوگیری از وقوع اختلافات ملکی و پیشگیری از میزان ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی جزو اولویت‌های اساسی و مهم است که با توجه به پیشرفت خوب ثبت اراضی استان در سامانه کاداستر شاهد استمرار و تداوم وضعیت موجود برای ثبت در سامانه کاداستر و صدور سنک تک برگ برای زمین‌های ملی و اراضی زراعی باشیم که همکاری دستگاه‌های مربوطه در این زمینه اولویت اساسی است.

به گفته او، استفاده از ظرفیت شورای حفظ حقوق بیت‌المال و اتخاذ راهکارهای قانونی برای رفع موانع و مشکلات گام‌های اساسی در این زمینه برداشته شود تا بتوانیم شتاب قابل قبولی را برای روند ثبت اراضی در سامانه کاداستر در استان اردبیل شاهد باشیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: سنددار کردن اراضی کشاورزی نیز یکی از اهم مواردی است که باید با همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضائی استان رقم بخورد که در این راستا تلاش‌های به عمل در خصوص صدور سند تک برگی برای اراضی ملی و منابع طبیعی بسیار شایسته تقدیر و قدردانی است و باید مورد توجه باشد.

رئیس کل داد گستری استان اردبیل می گوید: انتظار ما از دستگاه‌های فرهنگی و نیز اصحاب رسانه نسبت به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در این زمینه همکاری داشته باشند و برای اهمیت ثبت زمین در سامانه کاداستر و دریافت سند تک برگ اقدام کنند که در این زمینه عزم جدی دستگاه‌های اجرایی برای تسریع‌بخشی در صدور سند تک برگی برای اراضی کشاورزی قابل قبول است.

کثیرلو گفت: اقدامات قانونی برای تسریع در ثبت اراضی زراعی استان توسط دستگاه قضائی حمایت می‌شود و با هرگونه سهل‌انگاری و کوتاهی در موضوع مطابق با قانون متخلفان برخورد می‌شود که خوشبختانه با حمایت‌های به عمل آمده تمامی اراضی ملی استان اردبیل در سامانه کاداستر ثبت و سند تک برگ برای آن‌ها صادر شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.