هشدار پلیس فتا البرز به کاربران درخصوص خرید هدیه هفته معلم

رئیس پلیس فتای البرز با اشاره به ترفندهای مختلف کلاهبرداران اینترنتی ، درخصوص خرید اینترنتی هدیه گرامیداشت هفته معلم به کاربران هشدار داد.

سرهنگ رسول جلیلیان گفت: با توجه به درپیش بودن هفته گرامیداشت مقام معلم، کلاهبرداران از این فرصت سوءاستفاده و اقدام به برپایی سایت‌های فروشگاهی می‌کنند که پس از دریافت پول کالایی به خریدار ارائه نمی‌شود و یا کالای با کیفیتی بسیار پایین‌تر از کالای درخواستی به کاربر تحویل داده می‌شود.

او گفت: یکی از شگرد‌های مجرمان سایبری برای کلاهبرداری از مردم، انتشار آگهی‌های جعلی به عنوان فروش محصولات ارزان قیمت در سایت‌های واسط فروشگاهی است.

رئیس پلیس فتای البرز می گوید: کاربران فریب وعده‌های پوچ و تبلیغات اغواکننده کلاهبرداران را نخورده و قبل از رویت و اطمینان از اصالت و مدارک کالا اقدام به پرداخت بیعانه نکنند.

سرهنگ جلیلیان گفت: دانش آموزان و خانواده‌ها در صورت خرید اینترنتی به این مناسبت، به اصالت سایت فروشگاهی و داشتن نماد اعتماد الکترونیک توجه داشته باشند.

او گفت: کاربران در صورت که شکایتی از کسب و کار‌های اینترنتی دارای پروانه داشته باشند می‌توانند از مبادی مربوطه پیگیری نمایند.

به گفته رئیس پلیس فتای البرز کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.