بایدن: ما به اوکراین کمک می‌کنیم تا از خود در برابر روسیه دفاع کند

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد واشنگتن تصمیمی برای حمله به روسیه ندارد و تنها از تلاش برای کمک به اوکراین برای دفاع از خود حمایت می‌کند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در کنفرانس خبری امروز (پنج‌شنبه) خود درباره تحولات اوکراین مدعی شد که به این کشور کمک می‌کند تا از خود در برابر حملات نظامی روسیه دفاع کند و واشنگتن قصد حمله به مسکو را ندارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بایدن با بیان آن‌که آمریکا اجازه نخواهد داد روسیه اروپا را با کاهش عرضه انرژی بترساند، افزود: «آمریکا در ازای هر تانک روسی ۱۰ سلاح ضد تانک به اوکراین فرستاده است.»

پیش‌تر یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که بایدن قصد دارد امروز از کنگره ۳۳ میلیارد دلار بودجه جدید برای درگیری در اوکراین درخواست کند.

این خبر از سوی دو مقام آمریکایی تأیید و همچنین اعلام شد که این پیشنهاد بیش از دو برابر بسته اولیه به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار است که کنگره ماه گذشته تصویب کرد.

روسیه پیش‌تر از این به آمریکا نسبت به ارائه تسلیحات بیشتر به اوکراین هشدار داده است، اما مقامات دولت بایدن به صراحت گفته‌اند که از کمک به اوکراین عقب‌نشینی نخواهند کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا زمانی‌که درخواست ۳۳ میلیارد دلاری خود را مطرح می‌کرد، استدلال کرد که بودجه بیشتر برای تسلیحات و کمک‌های بشردوستانه برای کمک به اوکراین در مبارزه با حملات روسیه «بسیار حیاتی» است، و افزود: «هزینه این مبارزه ارزان نیست، اما اگر اجازه دهیم حمله بیشتر پیش رود، تسلیم شدن در برابر آن گران‌تر خواهد بود. دو حالت دارد، ما یا از مردم اوکراین در حالی که از کشورشان دفاع می‌کنند حمایت می‌کنیم، یا در حالی که روس‌ها به جنایات خود در اوکراین ادامه می‌دهند، کنار ایستاده و تماشا می‌کنیم.»

جو بایدن وضعیت اقتصادی آمریکا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ را ناشی از «عوامل فنی» تداوم شیوع کرونا و همچنین جنگ در اوکراین دانست و اعلام کرد قصد دارد اقداماتی را انجام دهد تا اطمینان حاصل شود که پول جمع‌آوری شده از دارایی‌های توقیف شده از متحدان تحریم شده «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، به طور مستقیم برای کمک به اوکراین مصرف خواهد شد.

جو بایدن در حالی که درخواست خود برای تخصیص بودجه بیشتر برای کمک به اوکراین را مطرح می‌کرد، بر اهمیت تخصیص بودجه بیشتری از سوی کنگره برای تلاش‌های برای مقابله با کرونا نیز تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۲۳:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
دانشمندان ونظامیان ومردم آمریکاخوبن.امادولتشون که لعنت بهش بیاد بده.
Iran (Islamic Republic of)
غریبه
۲۲:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آمریکاخره!آمریکامی‌خوادکشورهای دیگه رو نابودکنه وفقط خودش حکومت کنه.به اوکراین هم کمک می‌کنه تا اوکراین هم مثل خودش فتنه گری کنه.من مطمئنم،اسرائیل وداعش هم براش ذره‌ای اهمیت ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو به اوکراین کمک نمیکنی تو به فاشیستا کمک میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تنها چیزی که تو ازش حمایت میکنی به جون هم انداختن کشورها و تماشای کشت کشتار همدیگه اشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تو از سر خیر خواهی به اوکراین کمک نمیکنی برای فتنه گری و کشت کشتار کمک میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
به اوکراین کمک میکنی تا فتنه درست کنه
آخرین اخبار