موسوی:

یک‌هزار و ۱۱۰ سند مالکیت موقوفات در فارس صادر شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: صدور ۱ هزار و ۱۱۰ سند مالکیت جهت موقوفات فارس در سال ۱۴۰۰ حاکی از همدلی ادارات ثبت و اوقاف در پاسداری از این سنت حسنه است.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در جلسه هم اندیشی مدیران کل ثبت و اوقاف استان، ضمن تقدیر از عملکرد مجموعه ثبتی این استان به جهت مستند سازی املاک و اراضی وقفی طی سنوات گذشته گفت: صدور ۱ هزار و ۱۱۰ سند مالکیت جهت موقوفات فارس در سال ۱۴۰۱ حاکی از همدلی ادارات ثبت و اوقاف در پاسداری از این سنت حسنه است.

سید مهدی هاشمی گفت: پارسال که مقوله تولید و تهیه نقشه موقوفات فارس را در دستور کار داشتیم، به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم این امر محقق نشد و برنامه داریم با طرح موضوع در جلسه شورای اداری استان مقدمات این فرایند ایجاد شود.

او ابراز امیدواری کرد که امسال و با همراهی مطلوب ادارات اوقاف و امور خیریه استان زمینه تثبیت حداکثری موقوفات فراهم شود.

مدیرکل ثبت فارس گفت: این جلسه با هدف هم اندیشی در جهت تسریع فرایند مستند سازی املاک و اراضی وقفی استان امسال صورت پذیرفت.

او گفت: علی‌رغم اینکه تلاش مجموعه‌های ثبت اسناد و املاک و اوقاف و امور خیریه به جهت تکالیف مقرر مضاعف شده و شاهد انجام فرایند‌ها در این دو مجموعه به صورت شبانه روزی هستیم، لیکن به جهت عمل به تکالیف شرعی و قانونی خود در حفظ و حراست از موقوفات خود را ملزم به استمرار تعامل و تلاش مضاعف در این مسیر تا تثبیت تمامی املاک و اراضی وقفی می‌دانیم.

در این جلسه به منظور ارائه راهکار‌های عمل به تعهدات مشترک منجمله سرعت بخشی به فرایند تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری موقوفات استان استمرار جلسات و کارگروه‌های کارشناسی منطقه‌ای و استانی به صورت ماهیانه و با حضور مدیران و کارشناسان این ادارات صورت پذیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.