اختصاص ۱۲ درصد از تولیدات کشاورزی چهارمحال و بختیاری به فارسان

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: حدود ۱۲ درصد از تولیدات کشاورزی استان به شهرستان فارسان اختصاص دارد و هشت هزار نفر نیز در این بخش مشغول به کار هستند.

آقای ابراهیمی گفت: کشتارگاه صنعتی جونقان، پژوهشکده طیور، زراعت چوب و... از جمله ظرفیت‌های شهرستان فارسان است.

همچنین ۱۳ هزار هکتار از ۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان تحت آبیاری مکانیزه قرار دارد و این یک فرصت مطلوب برای فارسان به شمار می‌رود.

این شهرستان به عنوان قطب تولید ذرت علوفه‌ای شناخته می‌شود و حدود یک هزار میلیارد تومان نیز ارزش محصولات بخش کشاورزی فارسان است.


بیشتر بخوانید


همچنین ۳۱ واحد مرغداری، حدود ۱۳۰ واحد دامی سبک و ۲۴ هزار واحد دامی سنگین، یک مجتمع دامپروری، یک واحد پرورش قارچ و چهار مجتمع کشاورزی از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان هستند.

پارسال حدود چهار میلیارد و ۵۵۷ میلیون تومان به بخش کشاورزی تخصیص پیدا کرده است و جمع اعتبارات مصوب پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی و معادل همین رقم هم از محل اعتبارات ملی برای توسعه بخش کشاورزی شهرستان فارسان اختصاص یافته است.

چند پلاک در شهرستان فارسان به دلیل تداخل با اراضی ملی که اختلافاتی درخصوص آن‌ها وجود داشت، رفع تداخلات شده که مساحت قابل توجهی است.

حدود ۱۰ هزار هکتار نیز به تازگی قرارداد بسته شده است تا برای زمین‌هایی که بین اراضی ملی و اراضی مردم هستند رفع تداخلات صورت بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۲:۵۶ ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
فارسان میتواند محل انبارداری و سیلو و سرخانه و بسته بندی استان چهارمحال و بختیاری شود