باغ جهانی فین کاشان در صدر بازدید‌ تعطیلات عید فطر

مجموعه جهانی باغ فین کاشان در صدر بازدید‌های تعطیلات عید سعید فطر در استان اصفهان قرار گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان گفت: پس از مجموعه جهانی باغ فین کاشان مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان در ردیف دوم بازدید گردشگران از نقاط مختلف کشور قرار گرفته است.

علیرضا ایزدی می‌گوید این بازدید‌ها در روز‌های تعطیل عید سعید فطر از روز دوشنبه تا پایان وقت سه شنبه در استان ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان کاشان هم رکورد زنی ورود گردشگر به شهر تاریخی کاشان در فصل گل وگلاب وتعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: در چند روز تعطیلات عید سعید فطر که با فصل گلابگیری کاشان همراه شد ورود گردشگران به این شهر از مرز ۵۰ هزار گذشت و رشد دو برابری ورود گردشگر در مقایسه با دوران قبل از کرونا حاصل شد.

احمد دانایی نیا، مجموعه جهانی باغ فین کاشان را از بیشترین بازدید گردشگران در این تعطیلات برخوردار دانست و گفت: هم اکنون ظرفیت دوهزار و ۸۰۰ تخت ۶۸ مرکز اقامتی، هتل وسایت‌های بوم گردشگری شهر کاشان تکمیل شده است.

استان اصفهان دارای ۲۲ هزار اثر تاریخی است که از این تعداد بیش از هزار و ۸۵۰ اثر در فهرست میراث ملی و بیش از هفت اثر در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده است.

شاخص‌ترین این آثار تاریخی ارزشمند شامل مسجد جامع اصفهان، باغ فین کاشان از آثار ثبت جهانی، کاخ موزه چهلستون اصفهان، کاخ عالی قاپو و مسجد امام در مجموعه جهانی میدان امام اصفهان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.