هدفمند کردن یارانه آرد صنف و صنعت درمانی برای پای لنگ کیفیت نان!

کم فروشی، استفاده بیش از حد از نمک و گاها جوش شیرین و مواردی از این قبیل که برای استفاده کم تر از آرد و فروش آن رخ می داد قرار است با آزادسازی یارانه صنف و صنعت مدیریت شود.

با افزایش قیمت جهانی غلات و ممنوعیت صادرات گندم قزاقستان در پی جنگ روسیه و اوکراین، سیاست آزادسازی یارانه صنف و صنعت در راستای حفظ منافع ملی و ذخایر استراتژیک از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که بواسطه تفاوت فاحش قیمت آرد داخل با بازارهای جهانی و سوء استفاده افراد شاهد قاچاق و هدر رفت این محصول بودیم.

طی سال های اخیر بواسطه شرایط خشکسالی و تامین بخشی از گندم مورد نیاز از طریق واردات، مقادیر قابل توجهی ارز از کشور خارج می شد امسال بواسطه وضعیت بازار جهانی، شرایط تامین با مشکلاتی روبروست که اتخاذ سیاست اخیر مسئولان می تواند تا حدی بواسطه کاهش مصرف و واقعی شدن نیاز کشور راهگشای این مشکلات باشد.

این پایان ماجرا نیست چرا که با حذف یارانه صنف و صنعت صنایع واقعی به تولید ادامه می دهند و صنایعی که تنها بواسطه رانت و فساد به تولید ادامه می دادند، از چرخه خارج می شوند که در نهایت با استمرار صنایع واقعی به تولید شاهد ارتقای کیفیت آرد تولیدی هستیم.

آقای عالمی رئیس اسبق اتاق اصناف کشاورزی ایران می گوید: با واقعی شدن قیمت، تولیدکننده و مصرف کننده به کیفیت اهمیت بیشتری می دهد، اما در کل هر روشی که برای حفظ سفره مردم و امنیت غذایی بکار گرفته می شود باید کمترین اسیب هزینه ای برای مردم را داشته باشد.

عالمی گفت: پرداخت یارانه نقدی راه حل مناسبی نیست چرا که شاهد تورم و اثر نامطلوب دیگر کالاها هستیم، بدین منظور باید راه حل مناسبی اتخاذ شود تا نگرانی مردم هم مرتفع شود. 

به گفته رئیس اسبق اتاق اصناف کشاورزی ایران، با پرداخت یارانه به بخش صنف و صنعت، بخشی از سرمایه های ملی بواسطه صادرات بیسکویت، شیرینی و شکلات از کشور خارج می شود یا بواسطه تفاوت ۱۳ تا ۱۴ برابری قیمت آرد با آن سوی مرزها مورد سو استفاده قرار می گیرد که حدف یارانه در راستای حفظ منافع ملی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مصرف ۸۵ درصد ارد تولیدی در واحدهای خبازی

آقای محمد حسن جلالی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور آرد و نان گفت: با توجه به تخصیص یارانه به بخش صنف و صنعت و صادرات شیرینی و شکلات، یارانه به کشورهای خارجی داده می شود که هدفمندکردن یارانه در جلوگیری از هدر رفت یارانه و قاچاق تاثیر بسزایی دارد.

به گفته وی، با افزایش قیمت جهانی غلات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین نیاز بود که تغییراتی در یارانه بخش صنف و صنعت ایجاد شود.

جلالی می گوید: با وجود آنکه ۸۰ تا ۸۵ درصد گندم تولیدی مورد نیاز مصرف خبازی است؛ لذا برنامه ریزی مناسبی باید صورت گیرد تا مشکلی برای تامین آرد خبازی ایجاد نشود.

با توجه به تخلفات عرضه آرد دولتی با نرخ آزاد در بازار، بازرگانی دولتی با تدوین شیوه نامه های بازرسی و نظارت، نحوه برخورد و بازدید از واحدهای خبازی به منظور میزان مصرف واقعی نانوایی ها را در دستور کار خود قرار داده است چرا که میزان مصرف برخی نانوایی ها واقعی نیست که با تدوین این شیوه نامه علاوه بر جلوگیری از هدر رفت و قاچاق، ارد تولیدی بهینه مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر امور آرد و نان گفت: با حذف یارانه صنف و صنعت، میزان تولید و مصرف واقعی می شود، هر چند تا قبل به سبب تخصیص یارانه گندم خریداری می شد که بخشی از آن مورد سو استفاده قرار می گرفت.

 به گفته وی، حذف یارانه صنف و صنعت در بحث کیفیت آرد تاثیر گذار است، اما پس از آزمایش و بررسی کیفیت می توان اطهار نظر کرد که به سبب آنکه این طرح تازه ایجاد شده نتایج آزمایشگاهی نداریم.

مصرف صنف و صنعت واقعی می شود

آقای عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: سالانه ۲ میلیون تن گندم در اختیار صنف و صنعت قرار می گرفت که به اعتقاد بنده حداکثر نیاز سالانه این صنعت یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که این امر‌بیانگر هدر رفت ۵۰۰ هزار تن آرد به سبب پرداخت یارانه است.

به گفته وی، پایین بودن قیمت آرد و گندم و محصولات فرآوری منجر به هدر رفت محصول تولیدی می شود که حال با واقعی شدن قیمت آرد صنف و صنعت از ضایعات جلوگیری می شود.

در شورای قیمت گذاری پیشنهاداتی در خصوص آزادسازی و حذف یارانه بخش خبازی هم داده شده است چرا که اگر تفاوت قیمتی بین آرد آزاد و دولتی وجود نداشته باشد، قاچاق معنا ندارد.

هاشمی می گوید: با واقعی شدن قیمت صنف و صنعت این اطمینان را می دهیم که سال آینده گندم مورد نیاز برای بخش خبازی و صنف و صنعت کاهش می یابد چرا که تولیدکنندگان با اعمال دقت بیشتر، ضایعات را به حداقل می رسانند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با حذف یارانه صنف و صنعت و ایجاد رقابت در بین تولیدکنندگان، کیفیت افزایش می یابد چرا که تنها کارخانجات واقعی میتوانند به امر تولید ادامه دهند.

کیفیت آرد با حذف رانت افزایش می یابد

آقای محمد جواد کرمی رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم‌ صنعتی گفت: در فضای ۲ نرخی یا چند نرخی بودن آرد و گندم مشکلات زیادی از قبیل قاچاق، هدر رفت و اسراف را شاهد هستیم که با هدفمندی یارانه و پرداخت پول به مردم، تولید شرایط بهتری خواهد داشت.

به گفته وی، زمانیکه گندم با نرخ واحد در اختیار تولیدکنندگان نان های صنعتی و سایر صنابع ماکارانی و قنادی قرار گیرد، بی تردید کیفیت بواسطه حذف رانت افزایش می یابد.

کرمی می گوید: یارانه نان سنتی، صنعتی و حجیم هر چه سریع تر باید پرداخت شود تا مردم نگرانی بابت تامین نان نداشته باشند.

رئیس اتحادیه نان های حجیم و نیمه حجیم صنعتی گفت: وقتی تفاوتی بین قیمت آرد دولتی با آزاد نباشد، خبری از رانت و فساد و قاچاق نیست.

با حذف یارانه آرد صنف و صنعت جراحی بزرگ در اقتصاد ایجاد شده است که این موضوع در کاهش واردات، جلوگیری از قاچاق و هدر رفت و ارتقای کیفیت تاثیر بسزایی دارد، هر چند بواسطه تغییر قیمت ها مردم نسبت به این موضوع انتقاداتی دارند که امیدواریم هر چه سریع تر یارانه به مردم پرداخت شود تا با خیال راحت نان مورد نیاز را خریداری کنند.

گزارش از آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تکرار مکررات دروغ و دروغ درد درد گران کردن و دست در جیب ملت کردن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
صاحب خونه ما میخواد کرایه خونه را با قیمت ماکارونی حساب کنه
رفتم نگاه دونبال خونه اون جا هم مشاوران تلفنی صخبت کردن مالک ها گفته بودن کرایه را 3 برابر حساب میکنیم مثل ماکارونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
نون مردم رو هم بریدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
دیگه نون هم به ما نمیرسه.
Iran (Islamic Republic of)
Ha
۰۱:۲۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
متآسفم، فقط گرانی، گرانی وگرانی، نمیدونم این مسولای باصطلاح خودشون خدوم ملت کجان وچکارمیکنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یادتونه که بعضی ها گفتن قراره قطب برق منطقه بشیم ؟ حالا قراره نون ها با کیفیت بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازم اشتباه پشت اشتباه مث برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
بازم اشتباه پشت اشتباه مث برجام
Iran (Islamic Republic of)
حسین ره‌اندوز
۰۰:۳۲ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
یا من نمی‌دونم یا شما خیلی میدونین دستتون درد نکنه
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسین
۰۰:۱۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
خب حالا دیگه نظارتها و اجبارهای کارتخوان مالیاتی رو به نانواییها منتقل کنید که درامد اونها از پزشکها بیشتر میشه ، مگرنه کسر بودجه میاره دولت . یکم پزشکها نفس راحت بکشن از بس این دو سال باید جواب پس میدادن . اخرش هم هیچ گزارشی نیومد که اجبار به کارتخوان پزشکها باعث تغییر عمده درامد مالیاتی دولت شد ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دورود بر آنهایی که خواهان افزایش جمعیت ند وخسته نباشید به به ثبت نام کنندگان فرزند اوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حداقل نان را از سفر مردم حذف نکنید
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نان که خیلی ارزونه ، اگر ده برابر بفروشن باز ارزونه و روزانه مبلغ کمی حدود پنج هزار توما به خرج اعضای خانواده مون اضاف میشه
مشکل ما گرانی زمین و مسکن و خودرو و لوازم خانگیه که وارداتی و بسیار گرانه
ای کاش اینا ارزون بود و ما نان را بیست برابر میخریدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نان کیفیت ندارد چون اولا تمام سبوس ان را می گیرند درجه دو دست نانوا می رسد درنتیجه نانوا یا با نمک زیاد ویا با جوش شیرین و مخمرها ارد را خمیر کرده و سومین ان دستگاه ها خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مطمئن باشید که تمام تصمیمات دولت برای بهتر شدن اوضاع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز رفتم فلافل خریدم گفت ۱۸ تومن گفتم دو نون کن گفت ۲۸ هزار میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
آخه لعنتی ها تا کجا میخواین پیش برین....بقران دیگه داریم به سیم آخر می‌زنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت ب شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
همه اینا بهانه ای برای سرپوش گذاشتن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
قیمت ماشین به بهانه افزایش کیفت گران می شود بعدا معلوم میشود کیفیت از قبل پایین تر آمده نان هم همانطور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۲:۳۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هفت نسل قبل من و پدرم و طایفه مادری اسیابان و نانوا بوده هستیم و افتخار هم میکنم اینکار دولت برای جیب خودش بود و داستان رانت دروغی بیش نبوده نیست
هیچ سودی مه برای نانوا دارد نه برای مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
متاسفانه بجای اینکه جلوی قاچاق آرد را بگیرند به فکر هدفمندی آرد هستند.چقدر می توانند یارانه دهند .باید مشکل ریشه ای حل شود .با این کار فقط فاصله بین فقرا با اغنیا بیشتر می شود. اغنیا که مشکلی ندارند .فقط فقرا فقیر تر می شوند..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
فوقش ماهی ۵ هزار یا ۱۰ هزار اضاف میکنن ما ک روزی ۵ هزار تومن کم کمش نون میخریم بی وجدانا برنج وماکارونی ک نمیتونیم بخریم لااقل نونو با اب بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی افراد ا هستند که با همین نان گرسنگی خود رفع می‌کنند
جلو قاچاق و احتکار نان نمی‌تونید بگیرید مردم باید جواب بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
میخوای هدفمند شه کل یارانه غیرمستقیم حذف کن اعتبارشو بده ملت من اصلا ماکارونی خور نیستم چرا بهش یارانه میدی من نون زیاد میخورم دوستم کم چرا اون یارانه نون کمتر از من بگیره!امثال اینا زیاده مثل حاملهای انرژی من خونم 50متره فلانی 1000 متر چرا ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینکه قیمتها باید با اطرافمون تقریباً یکسان باشد وقاچاق کمتری صورت بگیرد خیلی هم خوب است ولی عزیزم یارانه ومبلغ‌ را به حساب واریز می کردید تا مردم زجر کمتری ببینند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
بیشتر از بحث همیشگی کیفیت نان کیفیت معیشت مردم در حال نزول است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مثل پتروشیمی ها یه زمان سهمیه به کارخانه ها میدادند دوچار همین قضیه نان شد وخصوصی شد الان کارخانه ها نه مواد اولیه پیدا می کنند نه کار می توانند بکنند هروز قیمت مواد اوله هروز وهروز گرانتر میشه کی به کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
در اراک امروز چند نانوایی رفتم نون بگیرم همگی به بهانه های واهی تعطیل بودن یکی می گفت آرد نداریم ، یکی می گفت تعمیرات دارم ، یکی می گفت کارگرم بیمار است و ... البته در اراک در صنف نانوایان مافیا یک تازی می کنند فرد هست چند جوار نانوایی به اسم نزدیکانش هست و بند شاید تا به حال غریب به ۳۰ بار تلفن زده ام به مراکز نظارتی مختلف در خصوص سو استفاده یک نانوایی کوچکترین نتیجه ای نداشت چون مربوط به باند این آقا هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام قاچاق آرد فقط مختص نان فانتزیه !!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خوب شیرینی خشک و تر هم که از دسترس خارج شد پیتزا و ساندویچ هم که گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
فلافل بدون با نون معمولی کردن دونه ای ۱۵ هزار تومن دوتا بخوری ۳۰ تومن لعنت به این تورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خدا رحم کنه دفعه پیش که یارانه دادن مردم بد بخت شدن حالا راهشو یاد گرفتن به بهانه یارانه دادن چه نقشه ای برای مردن دارن الله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کیفیت؟ کجای تو ایران زندگی نمی کنی؟ کیفیت کجا بوده؟ هر چی گرون تر شده کیفیت بدتر چون....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
نانوایی بربری محل ما را ماهانه 25میلیون تومان اجاره داده اند. در حالی که مغازه روبرویی ان ماهی سه میلیون اجاره رفته است.از طرفی مستاجر روی نان چند تا کنجد میریزد و 1200تومان از مردم بیشتر میگیرد و اگر نان پرکنجد بخواهی که باید 5هزار تومان بدهی. از سوی دیگر اگر مستاجر بخواهند کرایه در بیاورد باید ارد را ازاد بفروشد. جالب است که هیچ اجاره نامه ای بین مالک نانوایی و مستاجر وجود ندارد و اگر مستاجر پررویی کند از فردا مالک میگوید این کارگر نانوایی بوده و اخراج است.کسی هست در این باره تحقیق کند ویک گزارش تلویزیونی از زیاده خواهی و دزدی سهمیه بگیران ارد تهیه کند ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۹:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشه
یارانه بنزین و انرژی هنوز مصرف نکردیم باید چند روز بریم خرید تا تموم بشه تا نوبت یارانه نان برسه اوههه مگه جمع میشه این همه پول یارانه های مختلف...
متأسفم...
Iran (Islamic Republic of)
رضایی اصفهان
۱۹:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تمام کسانی که دارن چوب لای چرخ دولت می‌گذارند و سنگ اندازی میکنند همون های هستند که ده تا بیست تا نانوایی دارن الان می‌بینند باید با فروش آرد خداحافظی کنند با اجاره های سنگین خداحافظی کنند با سالیان سال رییس اتحادیه بودن باید خداحافظی کنند همون کارخانه های آردی هستند که آرد را از نانوا می‌خریدند به اون ور مرزها می‌فرستادند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
فتحعلی قجری
۲۳:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا گران می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
همشون از عوامل ریسی هستند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امان از دست دانش آموزان مدرسه صادق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امروز نان بربری خریدم
طبق قانون وزن چانه خمیر باید480 گرم و وزنن نان پخته 390 گرم باید باشه
اما وزن نان خریداری شده 245 گرم بود
کم فروشی گران فروشی احتکار اختلاس همه اینها در سایه بی کفایتی مدیران هست
مسئولین جمهوری اسلامی اینجا که پاسخگو نیستید قیامت چی جواب دارید؟ اصلا بهش اعتقاد دارید ؟
ثمره این مدیریت شد فقر برای مردم نابود شدن دین مردم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohsen
۱۸:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
محسن رضایی کلی طرح اقتصادی واسه رئیسی کنارنگذاشته؟!اینطورکه پیدا هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هرچی قیمت آرد بیشتر بشه به همون اندازه دو برابر قیمت آرد اونور مرز هم میره بالا. چی فکر کردین که قاچاق نمیشه . حرکت میخواین بزنین از سرمنشا . برین اونجا رو گل بگیرین . یارو از یکی یکی خریدن روغن و آرد کامیون کامیون قاچاق میکنه!!! باور کردنیه؟؟؟ . کارای ما برعکسه از پایین شروع میکنیم بیچاره کردن میریم بالا .تازه رسیدین بالا . اوه این وصله به فلان نفر . فقط یه اشاره کن بهش تا مواظب خودش باشه . یه جور دیگه قاچاق کنه . اگه این اتفاقات نمیفته پس ما تو گل و بلبل زندگی می‌کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
عجب جوک های خنده داری!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
قبلا مردم بانک اداره ای میخواستن برن کارت ملی لازم بودحالا چند ساله مرغ وروغن وشکر حالا هم صف نانوایی اضافه شده
Iran (Islamic Republic of)
مجمد
۱۷:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
شما نمی‌فهمید وگرنه افزایش قیمت پراید هم به خاطر جلوگیری از قاچاقشه
البته قیمت جهانی پراید هم بالا رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به نظر من کار آقای رئیسی درست بود .
گرانی ها همیشه باعث مستحکم شدن پایه های اسلام و انقلاب میشود
صبر مردم باید بیشتر بشود . اینها همگی امتحان الهی است و مانند فولاد ابدیده میکند مستضعفین رو .
همان الان اطبا مشهور غرب مصرف نان و ماکارونی رو منع کرده اند و مضررات فراوان دارد
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۱۷:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حقه گران کردن نان برای افزایش کیفیت دیگه قدیمی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کم فروشی، استفاده بیش از حد از نمک و گاها جوش شیرین و مواردی از این قبیل که برای استفاده کم تر از آرد و فروش آن رخ می داد قرار است با آزادسازی یارانه صنف و صنعت مدیریت شود.

هرهرهر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یه زمانی ادعا میکردین که در تولید گندم خودکفا شدین چی شد پس؟ چرا همه چی رو به قیمت جهانیش ریط میدین؟
اکراین جنگ شده به ما چه؟
دنبال بهونه بودید دیگه؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۲:۲۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
قبل انتخابات گفتم دولتی که سرکارخواهد آمد برای خوردن بیش از یک قرص نان در روز مالیات خواهد گرفت.
-
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فروش نان با ارائه کارت ملی ...
کوتاه و درد ناک
از آزادی فقط قیمت هایش نصیب ما شد
گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار
Iran (Islamic Republic of)
پاک اندیش
۱۸:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جواب اون رای قرمز منفی رو تعداد آرای سبز داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
، دولت میخواهد جلوی دزدی مافیای آرد و نان را بگیرد
Iran (Islamic Republic of)
منم جمعه فهمیدم
۱۲:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از این بهانه ها و وعده های پوشالی گوش مردم پره
بزودی ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم بزودی مردیم که...
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۲۳:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
واقعیت جهان امروز اینه که باید فکر منابع حساس بود.اگه الان این کار صورت نگیرد و بزاریم هرکسی هرچی خواست قاچاق کنه میشه مثل زمان قطعی سال بیست.بعد امثال شما دهن کجی میکنین
Iran (Islamic Republic of)
علی شریفی
۱۲:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
گفتیم با اومدن آقای رئیسی امیدمون نا امید نمیشه.
که دیگه هیچ امیدی نداریم به این زندگی.کاش ما هم جایی داشتیم مثل افغانیا مهاجرت می کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اول با دادن حقوق به سرپرستان بیکار خانواده که واقعا واقعا درآمد ی ندارند
و
دانشجو ها و .
تمام کودکان زیر هجده سال چه غنی چه فقیر
و پیرزن و پیرمرد بدون درآمد

کمیته و مراکز بهزیستی و مراکز خیریه دولتی جمع کنید

نمایندگی پر خودرو کنید
.یارانه ها را سه برابر کنید .
مرگ یکبار شیون یکبار ..برای همیشه همه چیز آزاد کنید
داروی بیماران صعب العلاج را رایگان کنید که با نامه زپزشک خانواده از داروخانه تحویل بگیرن .
همه چیز به مردم بسپارید .کار درست میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
به چه قیمتی آخه
به قیمت چند برابر شدن خوراک مردم
خدا لعنتت کنه رئیسی که مملکتو خرابتر و مردم رو بیچاره تر کردی
خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این همه مرز مشترک امکان جلوگیری از قاچاق نیست پس قیمت ها باید آزاد و یارانه مستقیم داده شود وگرنه توسط قاچاق منابع کشور غارت خواهد شد !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
یکبار در دولت احمدی نژاد اینکار رو نکردید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! کیفیت بالاتر شد؟ فقط و فقط میخواهید هزینه زندگی مردم رو گران کنید.متاسفم برای خبرنگاران که صرفا پخش کننده خبر شدن، یه کم حرف دل مردم رو بزنید
Iran (Islamic Republic of)
اسفندیار بهمنی
۱۱:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با عرض سلام. مردم چه گناهی کردن که شما نمیتوانید خروجیهای کشور را مدیریت کنید و دزدها و دلالها خیلی راحت با کامیون و یا کشتی کلیه مواد غذائی را از کشور خارج کرده و باید این مردم خوب ایران خسارت‌های شما را پرداخت کنند. اگر باید مردم مواظب مرزها باشند پس کار شما در مدیریّت کشور قابل قبول نیست زيرا هر نوع کوتاهی‌ مدیریت‌ خودتان را از جیب مردم خرج میکنید . بنزین گران کردید گفتید پول انرا به مردم پرداخت میکنید این فقط یک نموه از هزاران است برای اطلاع شما منکه وسیله نقلیه ندارم فقط با اتوبوس و مترو جابجا میشوم و ماشین شخصی هم ندارم و حتّی یارانه مرا قطع کردید چطور من باز نشسته بشما اعتماد کنم مگر ما خدای نکرده کشور فقیر هستیم که با ما مردم این گونه رقتار میکنید . خداوند عاقبت همه‌ ما را ختم بخير بگرداند. وسلام .التماس دعا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
خودتون باور میکنید حرف خودتون رو،،،؟مسکن چی؟خودرو چی؟پوشاک چی؟نان چی؟فساد چی؟ تورم چند هزار درصدی چی؟اختلاف طبقاتی چی؟دزدی چی؟اختلاس چی؟دروغ چی؟تزویر چی؟ریا چی؟حقوق نجومی چی؟این همه فریب ملت ایران بس نیست؟شرم بر شما
France
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
باشه حتما
این هم مثل اینترنت خودرو لوازم خانگی و.... تمامی محصولات ساخت ایران که گران شدند و بی کیفیت تر
خدا لعنتت کنه مسببین و ادامه دهندگان وضعیت فعلی رو
Iran (Islamic Republic of)
مریم ر
۱۱:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
با این تیتر چرت پرت مردم نه اغنا میشن نه راضی .وعده درست راست باید به مردم داده شود با تضمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
احمدی نژادم همینو میگفت یارانه میدیم کفیت نان خوب میشه شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
, سجادحامدفر
۱۰:۵۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
دراینکه تک نرخی ویکسان وازادکردن قیمت اردبهترین وصحیحترین روش ایجاد رقابت و جلوگیری ازهدررفت سرمایه ملی،قاچاق ازکشور ورانت میشود هیچ شکی نیست امااگراین جراحی بزرگ بطوریکجا وبرهمه صنوفی که اردمصرف میکنندیک دفعه وسراسری وفراگیراجرانشودومثل الان مثلا بعضی صنفهااردرا670هزارتومان وبرخی دیگرهمان اردرابایک دهم قیمت35هزارتومان بخرداین جراحی بزرگ هدفمندی یارانه اردبجای نجات اقتصاد موجب مرگ ان خواهدشدوهمچنین اگرمبلغی بعنوان یارانه نان به مردم اضافه نشود چراکه این روش غلط مثلادرتبریزتااین لحظه موجب بی تکلیف ماندن چندصدنانوای ازادپز که 85تای انها پروانه کسب هم دارندشده است ازمسئولین مربوط که درجریان هستم انصافا برای رفع مشکل درتلاشند عاجزانه خواهشمندم سریعترماراازبلاتکلیفی برهانند تامانع تعطیلی وبیکاری صدهانفرشوند،،متشکرم،،،
Iran (Islamic Republic of)
فراست گلپایگان
۱۰:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینکه عده‌ای جیغ گرونی میزنند و مخالف برداشتن سوبسید آرد هستند دو دسته هستند ی دسته اوناییند که از یارانه ای بودن آرد نفع زیادی می‌بردم هستند کسانی که در همین استان تهران هشت تا ده تا نانوایی دارند پیدا کردنشان برای دولت کاری ندارم دسته دوم اونایی هستند میدونند این کار خوبه و به نفع مردم ولی مخالف این هستند که آقای رییسی این کار را انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هیچ کیفیتی در کار نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
مسئولان نا لایق آیا از گران کردن نان واهمه دارید ...
ماله کشان خبرنگار جوان در خدمت شماست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا هیچ اشاره ای به فشاری که به مردم میاد در اثر این آزاد سازی نکردید؟مردم یع نون میتونستن بوخورن اونم دیگه نمیتونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
جلوی غارت 10 میلیون اتباع خارجی رو هم بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
این دولت توان اداره کشور را ندارد و با افزایش قیمت سعی در جبران کمبود از جیب و سفره مردم را دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
فقط گرانی این یکسال بیشتر اندازه 8 سال قبل بوده اینا میخوان اینقدر گران بشه تا کسی نخره خود به خود تورم مهار میشه عجب سیاست کثیفی دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هر موقع ازچیزی را گران کردید این دروغ را که کیفیتش بهتر میشود گفتید ای لعنت بر شما
Iran (Islamic Republic of)
(((((((())))))))))
۱۰:۰۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اینایی که میگی خودت باور میکنی خیلی احمقی
این کارا فقط برای بردن دست دلالهای ریز هست
مسوولین برای برابری نرخ جهانی همه مواد مورد نیاز اقشار جامعه داخل کشور (بغیر دستمزد) عزم خود رو جزم کرده اند
با نگاه کارشناسانه حرکت خوبی هست بشرطی که دستمزدها هم به نرخ جهانی باشد موقعی نرخ کالایی داخل کشور با کشورهای همسایه برابر باشد دیگر کسی به فکر دلالی و قاچاق نخواهد افتاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
تغییر موقت و بی کیفیتی بازگشت پذیر . خجالت بکشید تا کی میخواید با بیسوادی مملکت رو به سخره بگیرید ؟
Iran (Islamic Republic of)
واقعیت بگویید
۱۰:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چرا خودرو را هدفمند نمی کنید و ۶۰ درصد ارزان کنید چرا حقوق را هدف مند نباشد و شش برابر پرداخت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم کیفیت؟ سبوس دار مشند؟ که نه. آیا نونوا 2- 3 ساعت زودتر از پخت خمیر را آماده می کند که نه. پس چرا شعار الکی می دهید. جریان امروز مردم شبیه به داستانی است موقع ای است که سی و سه پل اصفهان را درست کردند و برای عبورش عوارضی می گرفتند و بعدش ......گرونش کنید و راحتمون کنید. سنگ بر شکم می بندیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۵۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
هم هر سری میخان گرون کنند ،میگن کیفیت افزایش پیدا میکنه و قاچاق میشه .... بابا حداقل سناریو نویس تون رو عوض کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
چه خبره نان جو میخریدم ۷هزار تومان دیروز خریدم ۲۸هزار تومان مسلمون چه خبره خدا را خوش نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
ینقدر توجیه نکنید
روحانی جمعه صبح بنزین رو گرون کرد شما قبل تعطیلات که مردم مسافرت بودن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
حالا نقشه گرونی نون رو دارن و شما رسانه های حلقه به گوش دارین زمینه شو آماده میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
امان ازدست مسئول نماها
امان امان امان
هر روز به حرفی هر روز ...جدید عوام فریب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
لطفا یارانه هم به صورت نقدی باشد هم کالا مردم خودشون انتخاب کنند کالا میخواهند یا پول نقد
چون کالایی که دولت به صورت عمده برای مردم بخره و با قیمت تولیدکننده در اختیار مردم بزاره خیلی به صرفه تر از پول نقد برای کسانی است که در ایران زندگی میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام قبلا هم گفتند اگر نان قیمتش آزاد شود این اتفاق می افتد آمدن نانوایی آزاد پز درست کردن کیفیت تغییری نکرد جز اینکه دو سه برابر پول نان را به بهانه ی کنجدی و غیره از مردم میگرفتن...
الان هم به این بهانه دوباره گران میکنن ولی این اتفاق کیفیت برای نانوایی نخواهد افتاد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
از زمان احمدی نژاد به بعد به بهانه کیفیت نان را گران کردن ولی هیچ کیفیتی در نان دیده نه شده چون مایه خمیر گران نانواها ازش استفاده نمی کنند واز طرف دیگر کارخانه ها هم سبوس گندم را می گیرند به جا ش چیزهای دیگر می زنند نان مثل استخوان می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگر راست می گویید و به فکر مردم هستید این مشکل به راحتی قابل حل شدن است. یک کارت خرید نان متناسب با تعداد خانوار به مردم بدهید و سوبسید را از آرد نانوایی کلا بر دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
اگه نظارت خوبی بشه بر کیفیت نا هدر رفت و اسراف نخواهد شد که متاسفانه در کل کشور کیفیت پخت نان بسیار پائین و در حد صفر است کسی هم متولی نیست فقط در باره قیمت حرف زده می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱
در این اوضاع اشفته جهانی که همه دولت کشورهای غربی هم برای امرار معاش مردم خود راسا وارد عمل میشوند ودست واسطه ها وشرکتهای خصوصی قطع میکنند ایران نباید همه چیز را دست واسطه ها وسازمانهای خصوصی بسپارد شاید به مرحله ای برسیم که لازم باشد سیستم کوپنی اجرا شود
آخرین اخبار