نخستین دور انتخابات مقدماتی میان دوره‌ای کنگره آمریکا و پیروزی نامزد‌های مورد حمایت ترامپ

با برگزاری نخستین دور انتخابات مقدماتی میان دوره‌ای کنگره آمریکا، وضع فضای سیاسی انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر در این کشور مشخص‌تر شد.

نخستین دور از انتخابات‌های مقدماتی از «انتخابات میان دوره‌ای ماه نوامبر برای کنگره آمریکا» در ایالت‌های اوهایو و ایندیانا در حالی برگزار شد که نیم نگاهی از جهت گیری‌ها در خصوص دو حزب اصلی در این کشور مشخص گردید.

نظرسنجی‌هایی که روز سه شنبه در ایالت‌های اوهایو و ایندیانا برگزار گردید، نشان می‌دهد کدام نامزد‌های جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات میان دوره‌ای که هیئت قانونگذاری آمریکا را تکمیل می‌کند، پیشرو خواهند بود.

در ایالت اوهایو، پیروزی «جی دی ونس» (JD Vance) یک بانکدار و سرمایه گذار قدیمی و نویسنده کتاب «مرثیه هیلبیلی» (Hillbilly Elegy) و نامزد مورد حمایت ترامپ، نشان داد «دونالد ترامپ» همچنان در داخل حزب جمهوری خواه از نفوذ برخوردار است.

پایگاه خبری شبکه سی ان ان نیز در این ارتباط نوشت: انتخابات مقدماتی سنا در ایالت اوهایو برای حزب جمهوری خواه، نخستین آزمون سنجش نفوذ ترامپ بر حزب جمهوری خواه بود که طی آن، نامزد ترامپ برنده شد.

زمانی که «جی دی ونس» توانست سرانجام حمایت ترامپ را بدست بیاورد، شاهد افزایش حمایت جمهوری خواهان از خودش بود. او قرار است در ماه نوامبر با «تیم رایان» سناتور دموکرات کنونی از ایالت اوهایو به رقابت بپردازد.

همچنین با پیروزی «مدیسون گیلبرت» و «مکس میلر»، در انتخابات مقدماتی میان دوره مجلس نمایندگان آمریکا در شمال شرقی اوهایو که هردو از نامزد‌های مورد حمایت ترامپ بودند، نقش رئیس جمهور سابق آمریکا در تأثیرگذاری بر فضای حزب جمهوری خواه بیش از پیش آشکار شد.

از سوی دیگر «جنیفر روث گرین» نیز توانست نامزدی حزب جمهوری خواه در شمال شرقی ایالت ایندیانا در کنگره آمریکا را در انتخابات پیش رو از آن خود کند

شبکه سی ان ان همچنین با تحلیل پیروزی «جی دی ونس»، اعلام کرد ترامپ، همچنان محرک اصلی حزب جمهوری خواه به شمار می‌رود. انتخابات میان دوره کنگره آمریکا قرار است در تاریخ ۸ نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار