افزایش نسبی دمای هوا در اردبیل

بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی استان اردبیل از امروز پنجشنبه دمای هوا بصورت نسبی افزایش خواهد داشت.

بر اساس پیش‌بینی وضعیت جوی استان اردبیل  روز جمعه (۱۶ اردیبهشت) با نفوذ جریانات مرطوب خزری، ضمن کاهش دما بر میزان ابرناکی و رخداد مه در غالب مناطق افزوده می‌شود، همچنین سرعت وزش باد در نواحی شمالی استان قابل ملاحظه خواهد بود.

طبق این گزارش تا اواسط هفته آینده نیز ناپایداری‌های جوی همچنان در استان تداوم خواهد یافت. از این‌رو در بیشتر ساعات آسمان بیشتر مناطق استان نیمه‌ابری توام با وزش باد (گاهی تند) پیش‌بینی می‌شود. ضمناً در پاره‌ای از اوقات بویژه ساعات ظهر و عصر شاهد وزش تندبادهای لحظه‌ای و رگبار باران و رعد و برق خواهیم بود.

هواشناسی استان اردبیل با اشاره به احتمال تشدید شدت ناپایداری‌های ناشی از شرایط فصلی و محلی، در برخی نقاط مستعد استان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه‌های فصلی، اصابت صاعقه و بارش تگرگ را دور از انتظار ندانسته و به مردم توصیه کرده است هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۱۲ استان اردبیل را مورد توجه قرار دهند.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.