نجات دو حادثه دیده از مرگ حتمی با تلاش چهار ساعته امدادگران هلال احمر در اردل

رئیس جمعیت هلال احمر اردل گفت: دو خواهر و بردار که در رودخانه و کوه باغ رستم این شهرستان دچار حادثه شده بودند با تلاش امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند.

آقای رئیسی گفت: به دنبال کسب خبری مبنی بر گرفتار شدن گردشگران در محل رودخانه وکوه باغ رستم اردل، به سرعت امدادگران پایگاه امداد و نجات بین شهری شهدای بهشت آباد، نیرو‌های آتش نشانی و اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند.

پس از جست‌وجو و ارزیابی محل از سوی امدادگران مشخص شد که به دلیل عدم توجه به رعایت نکات ایمنی در این منطقه، پس از سقوط خواهر از ارتفاع در آب روخانه، فشار بالای آب  او را حدود ۳۰ متر با خود می برد.

لحظاتی بعد برادر نیز برای نجات جان خواهرش در آب می‌پرد اما فشار آب رودخانه او را هم حدود ۴۰ متر  از محل اولیه سقوط دور می کند.


بیشتر بخوانید


این دو نفر از ناحیه سر دچار صدمه شده  بودند و با تلاش چهار ساعته امدادگران جمعیت هلال احمر اردل و پس از انجام اقدامات درمانی مناسب، این گردشگران به اورژانس و مراکز درمانی منتقل شدند.

در حال حاضر حال عمومی یکی از مصدومان مطلوب و دیگری در بیمارستان بستری است.

منطقه باغ رستم در بخش مرکزی اردل و در فاصله هشت کیلومتری این شهرستان واقع شده است و دارای آب‌های خروشان و کوه‌های سخت گذر است و مردم باید هنگام عبور از این مسیر بیشتر مراقب باشند.

در ادامه  بیننده نحوه امداد رسانی به خواهر و برادر مصدوم باشید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۱۱:۱۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدام امداد نجات،توسط چندتا مرد مسجد سلیمانی نجات پیدا کردن،امداد نجات بعد سه ساعت دور آمدن گفتن ما نمیتونیم بریم داخل آب تا این چند نفر رفتن