افزایش دو برابری شرکت‌های دانش بنیان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از هدفگذاری افزایش دو برابری شرکت‌های دانش بنیان استان در امسال خبر داد.

بهزاد باباخانی با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین"، بر تحقق عملی این شعار تاکید کرد و گفت : شعار ارزشمند امسال نباید در حد یک بنر و نوشته و... بماند و در تلاشیم تا بتوانیم به صورت واقعی و عملی زمینه تحقق این شعار را در استان فراهم کنیم.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه ستاد اقتصاد دانش بنیان در استان تشکیل شده و جلساتی تاکنون داشته ایم تا بتوانیم ضمن افزایش شرکت‌های دانش بنیان، مشکلات پیش روی آن‌ها را مرتفع کنیم.

عملکرد پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در حمایت از واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است از نزدیک با شرکت‌ها و واحد‌ها گفتگو کرده و در جریان مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها قرار گرفته ایم.

بسیاری واحد‌های فناور پارک قابلیت دانش بنیان شدن را دارند، با وجود این واحد‌ها به نظر می‌رسد بتوانیم تا پایان سال افزایش چشمگیری در تعداد شرکت‌های دانش بنیان استان داشته باشیم.

برای امسال افزایش دو برابری این شرکت‌ها در استان هدفگذاری شده است، البته قطعا در کنار این افزایش کمی، کیفیت کار آن‌ها هم لحاظ خواهد شد تا بتوانیم بخش دوم شعار امسال که همان "اشتغالزایی" است را نیز محقق کنیم.

تکالیف در زمینه افزایش دو برابری شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده و بسیار خوشبین به تحقق این هدفگذاری در امسال هستیم.

دو مشکل عمده واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان بازاریابی و تامین مالی است در بحث رفع مشکل بازاریابی این واحد‌ها نیاز است بخش‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی ورود کنند.

در بحث تامین مالی هم عمده این واحد‌ها در بحث تامین وثیقه دچار مشکل هستند که در همین راستا پیشنهاد داده ایم تا اعتبارسنجی برای ایده این واحد‌ها صورت گرفته و به عنوان وثیقه لحاظ شده و دیگر نیازی به گرفتن وثیقه ملکی نباشد.

به هرحال امسال به طور جد پیگیر رفع این دو مشکل هستیم تا بتوانیم با افزایش فعالیت واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان زمینه اشتغالزایی هرچه بیشتر را هم در استان فراهم کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.