آغاز رقابت‌های لیگ کاراته وان و مسابقات شطرنج قهرمانی کشور به میزبانی کرمانشاه

رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه از آغاز مرحله دوم سومین دوره رقابت‌های لیگ کاراته وان ایران با حضور ۲۵۰۰ کاراته کا به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

سعید نصراللهی گفت : دومین مرحله سومین دوره رقابت‌های لیگ کاراته وان ایران از امروز (۱۷ اریبهشت) به میزبانی کرمانشاه آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه پیدا خواهد کرد.

به گفته رئیس هیات کاراته استان کرمانشاه ۲۵۰۰ ورزشکار دختر و پسر از سراسر ایران در این رقابت‌ها حضور دارند این ورزشکاران در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید و در دو بخش کاتا و کومیته باهم رقابت می‌کنند که در روز اول رقابت‌های بخش کاتا در هر چهار رده سنی برگزار می‌شود.

تعداد عوامل اجرایی، سرپرستان، داوران و مربیان حاضر در این رقابت‌ها بیش از هزار نفر است باتوجه به اینکه کاراته کا‌های رده‌های سنی پایه به همراه خانواده هایشان آمده اند، برآورد می‌کنیم حدود هشت هزار نفر میهمان کرمانشاه شده باشند.

رقابت‌های کاراته وان کرمانشاه دارای رنکینگ کشوری است ورزشکارانی که در این رقابت‌ها مقام بیاورند، دارای رنکینگ کشوری خواهند شد.

از کرمانشاه حدود ۵۰۰ کاراته کا در هر چهار رده سنی در این رقابت‌ها شرکت کرده اند که امیدواریم زمینه‌ای برای انتخاب و دیده شدن این استعداد‌ها در سطح کشوری باشد و بتوانیم در رده‌های پایه هم در تیم ملی برای مسابقات آسیایی و جهانی نماینده داشته باشیم.

آغاز مسابقات شطرنج قهرمانی

رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه از آغاز مسابقات شطرنج قهرمانی رده‌های پایه دختران کشور به میزبانی کرمانشاه خبرداد.

داریوش کرمی گفت: این رقابت‌ها از امروز (۱۷ اردیبهشت) آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

این مسابقات در بخش دختران و در دو رده سنی زیر ۱۲ سال و زیر ۱۸ سال در محل خانه شطرنج کرمانشاه برگزار می‌شود.

بیش از ۵۰ شطرنج باز از سراسر کشور در این رقابت‌ها حضور دارند نفرات اول این دو رده سنی از استان‌های مختلف کشور در مسابقات کرمانشاه حضور پیدا کرده اند.

نفرات برتر این مسابقات، به رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا به میزبانی کشور مالدیو اعزام خواهند شد.

پنج ورزشکار کرمانشاهی در این مسابقات حضور دارند ساغر یزدانی در رده سنی زیر ۱۸ سال، شیرین ملک حسینی، روناک ملک حسینی، زهرا رستمی و فائزه صفری در رده سنی زیر ۱۲ سال پنج شطرنج باز کرمانشاهی هستند که دراین مسابقات به مصاف حریفان خود خواهند رفت.

هدف از برگزاری این مسابقات ترویج رشته شطرنج بین کودکان و نوجوانان و شناسایی قهرمانان در این رشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.