نوشادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گاز به ورودی زابل رسید

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز گفت: عملیات تست و تزریق گاز خط لوله زاهدان تا زابل به اتمام رسید و گاز وارد ایستگاه کنترل فشار شهر زابل شد.

آقای رضا نوشادی گفت: امسال در شرکت مهندسی و توسعه گاز به عنوان سال سیستان و بلوچستان نامگذاری شده؛ زیرا بیش از ۵۰ درصد از حدود هزار کیلومتر هدفگذاری برای راه اندازی و افتتاح خطوط و تزریق گاز، فقط در این استان متمرکز است.

او می‌گوید: طی یک هفته گذشته، عملیات تست و تزریق گاز دو پروژه مربوط به خط لوله ۲۲۰ کیلومتری زاهدان تا زابل که نیمی از آن ۳۶ اینچ (از زاهدان تا دوراهی دشتک) و نیمی از آن ۲۴ اینچ (از دوراهی دشتک تا زابل) است، انجام شده و به اتمام رسید. هم اکنون گاز وارد ایستگاه کنترل فشار شهر زابل شده که این شهر و شهر‌های اطراف آن را تحت پوشش قرار خواهد داد.

به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز، توزیع گاز داخل زابل به مفهوم واقعی، زمانی انجام خواهد شد که عملیات علمک زنی و لوله کشی داخل منازل به طور کامل انجام شود. شبکه داخل شهر هم در مجموعه گاز استان سیستان و بلوچستان انجام شده که به تدریج و قطعه قطعه در حال تست و تزریق گاز است. عملیات راه اندازی و تزریق گاز ۴ قطعه خط لوله در مسیر ایرانشهر تا زابل که از سوی چهار پیمانکار در حال انجام است نیز، امسال انجام می‌شود که تمامی شهر‌ها و صنایع موجود در مسیر زاهدان تا زابل و ایرانشهر تا چابهار را در بر خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید:


قطعه دوم خط لوله محمدیه قم به پارچین تهران یکی دیگر از خطوط لوله ای است که شرکت مهندسی و توسعه گاز در نظر دارد تا پایان سه ماهه سوم امسال آن را به بهره برداری برساند؛ این خط لوله، شبکه شمال و شمال شرق کشور و تهران را در اوج مصرف زمستانی به پایداری خواهد رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار