معصومی:

فقط با عشق زورخانه ام را سرپا نگه داشته ام

مالک زورخانه شیرافکن گفت: من با سختی زندگی خودم را می‌گذرانم و فقط با عشق زورخانه ام را سرپا نگه داشته ام.

مجید معصومی درباره وضعیت ورزش زورخانه‌ای در کشورمان گفت: مهرعلی باران چشمه، رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی فعالیت‌های خوبی برای گسترش این رشته کرده است، اما او به ما اعلام کرده است که با توجه به بودجه کم فدراسیون نمی‌تواند به زورخانه‌ها کمک مالی کند. ۲۴ زورخانه در شهر تهران وجود دارد که ۶ تای آن‌ها مالک شخصی دارد و برخی از آن‌ها قدمتی بر بالغ بر ۱۰۰ سال دارند، اما خوشبختانه فعالیت‌های اخیر صدا وسیما باعث شده است که مردم توجه ویژه تری به رشته ورزشی داشته باشند و مردم فرزندشان را برای آموزش این رشته به زورخانه‌ها می‌فرستند.

بر اثر همه گیری ویروس کرونا در کشورمان بسیاری از مالکان زورخانه‌ها و مرشدان از لحاظ مالی متضرر شدند و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیز تاکنون کمکی به مالکان زورخانه ها و مرشدان نکرده است.

وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی هیچ کمکی به مالکان زورخانه ها نکرده اند

 ما از هیچ جایی کمک مالی و تجهیزاتی دریافت نمی‌کنیم و باید وزارت ورزش و جوانان وقتی بودجه‌ای به فدراسیون اختصاص می‌دهد به فدراسیون نیز مجوز کمک به زورخانه‌ها را بدهد. ما زورخانه دار واقعا به کمک مالی و تجهیزاتی نیاز داریم. در گذشته تعرفه آب، برق و گاز ما آموزشی محسوب می‌شد، اما در حال حاضر این تعرفه برداشته شده است. ما ماهیانه حدود ۶ تا ۷ میلیون از زورخانه درآمد دارم، اما من باید حقوق مرشد و فردی که نظافت زورخانه را انجام می‌دهد پرداخت کنم.

فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بخاطر متضرر شدن مالکان زورخانه‌ها بر اثر همه گیری ویروس کرونا به دولت و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده بود که مالکان زورخانه‌ها از پرداخت قبوض آب، برق و گاز معاف شوند، اما تاکنون با این طرح موافقت نشده است.

زورخانه من میلیارد‌ها تومان ارزش دارد، اما من فقط با عشق زورخانه ام را سرپا نگه داشته ام

 زورخانه‌های بسیاری در سطح شهر تهران در حال تخریب هستند برای مثال زورخانه غفاری به موتور فروشی تبدیل شده است. چند ماه پیش مالک زورخانه نیرو یزدان به دلیل مشکلات مالی مجبور شد زورخانه خودش را بفروشد. من هفتاد سال دارم و در حال حاضر مستاجر هستم و با سختی زندگی خودم را می‌گذرانم. ملک زورخانه من میلیارد‌ها تومان ارزش دارد، اما من فقط با عشق زورخانه ام را سرپا نگه داشته ام. در ۲ سال اخیر بر اثر همه گیری ویروس کرونا در کشورمان من هیچگونه کمکی از وزارت ورزش و جوانان یا فدراسیون دریافت نکردم. من جوانی و زندگی خودم را برای این رشته ورزشی گذاشته ام و وزارت ورزش و جوانان باید نگاه ویژه تری به این رشته ورزشی داشته باشد.

در سال‌های اخیر بسیاری از مالکان زورخانه‌ها و یا وراث آن‌ها مجبور شده اند زورخانه هایشان را بفروشند یا تغییر کاربری بدهند، برای مثال زورخانه پوریای، ولی به جایش آپارتمان ساخته شد و یا زورخانه دلیران پارس به باشگاه بدنسازی تغییر کاربری داده شد.

زورخانه شیرافکن در سال ۱۳۱۳ در خیابان آذربایجان به دست پهلوان مرحوم خسرو معصومی تاسیس شد. این زورخانه در سال ۱۳۸۷ به صورت کامل مورد بازسازی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار