سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام:

پیامک جعلی سامانه ثنا همچنان در ایلام قربانی می‌گیرد

سرپرست پلیس فتا انتظامی ایلام با بیان اینکه پیامک جعلی سامانه ثنا همچنان قربانی می‌گیرد گفت: شهروندان به این گونه پیامک‌ها توجه نکنند.

به گفته سرهنگ علی‌رضا یعقوبی تماس‌های مردمی با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری پلیس فتا نشان می‌دهد که پیامک جعلی سامانه ثنا قوه قضاییه از طرف شماره‌های شخصی برای شهروندان ایلامی ارسال شده است.

او گفت:  در این روش فرد کلاهبردار با جعل آدرس اینترنتی سامانه ثنا (سامانه ثبت نام الکترونیک قضایی) پیامکی با محتوا‌هایی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و... ارسال می‌کند و از شهروندان می‌خواهد برای مشاهده متن ابلاغیه بر روی لینک موجود در پیامک کلیک و مبالغی را واریز کنند که با این اقدام علاوه بر نصب بدافزار بر روی گوشی آن‌ها حساب بانکی آن‌ها خالی می‌شود.

سرپرست پلیس فتا انتظامی استان ایلام گفت: پیامک ارسالی از سوی قوه قضاییه فاقد لینک می‌باشد، به هیچ وجه برای مشاهده ابلاغ قضایی، نیاز به واریز وجه نمی‌باشدو پیامک مذکور، هرگز با شماره سیم کارت شخصی ارسال نمی‌شود.

سرهنگ یعقوبی گفت: شهروندان در صورت دریافت چنین پیامکی، قبل از هر اقدامی با مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا استان به شمار ۰۹۶۳۸۰ تماس بگیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.