ضوابط بازآموزی پزشکان باید بازنگری شود

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: در دو سال شیوع کرونا به ویژه در حوزه بهداشت و درمان با سختی‌ها و روز‌های نفس گیری رو به رو بودیم.

محمد رئیس زاده بر لزوم مدون شدن و بازآموزی تجربیات بیش از دو سال مبارزه با کرونا در کشور تاکید کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس در حوزه دفاعی و امنیتی، کشور را امن کردیم و این موضوع زمینه‌ساز همه زیرساخت‌ها در همه حوزه‌ها شد. لازم است تجربیات و اندوخته‌های بیش از دو سال مبارزه با کرونا هم در حوزه‌های مختلف از جمله آموزش، بهداشت، درمان و تحقیقات نیز مدون و تقویت شود تا بدین ترتیب در حوادث آینده زیرساخت‌های مستحکم‌تری داشته باشیم. لزوم این کار هم برگزاری دوره‌های آموزشی بوده که در دوران کرونا به صورت غیرحضوری و اکنون نیز به صورت حضوری فراهم شده است.

به گفته او لازم است تجربیات بیش از دو سال مبارزه با کرونا بررسی و اشکالات آن بازبینی و آسیب‌شناسی شود.

او گفت: در زمینه بازآموزی‌ها و افزایش توانمندی‌ها هم وزارت بهداشت و هم سازمان نظام پزشکی مسئولیت خطیری دارند؛ چرا که مهم‌ترین سرمایه جامعه پزشکی علم و توانمندی‌های علمی آن‌ها است. سرمایه اجتماعی عبارت است از هنجار‌ها و ارزش‌هایی که یک نفر را به جامعه معرفی می‌کند و باعث بقای آن‌ها می‌شود. در این مسیر کار بزرگی در پیش داریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی در طول دوره خدمت، همکاران را رصد می‌کند و متناسب با دانش‌های روز عمل می‌کند.

او گفت: لازم است چالش‌ها را در این زمینه برطرف کنیم. ضوابط بازآموزی‌ها باید به روز شوند، این که یک پزشک تا چه سنی می‌تواند کار و طبابت کند و اتاق عمل رود در مجموع این که ضوابط طبابت و بازآموزی‌ها باید چطور باشد، نیازمند اصلاح است. در این زمینه قبلاً ورود نکرده ایم و لازم است با کمک وزارت بهداشت و به ویژه انجمن‌های علمی این موضوع بررسی شده و علمی‌تر عمل کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار